Τετάρτη, Ιουλίου 21, 2010

Μια κατηγορία μόνος του ΟΣΕ

Με μελανά χρώματα σκιαγραφούν τον ΟΣΕ οι New York Times, σχολιάζοντας δηκτικά πως πρόκειται για έναv υπερχρεωμένο οργανισμό όπου πολλοί οδηγοί παίρνουν παχυλές αμοιβές για να οδηγούν άδεια τρένα σε απαρχαιωμένα δίκτυα, ενώ το άρθρο θεωρεί κάπως αισιόδοξα τα σχέδια της κυβέρνησης να πουλήσει το 49% της εταιρείας.

Αναφέρεται πως... οι κρατικές εγγυήσεις επέτρεψαν στον οργανισμό να δανείζεται δισεκατομμύρια, αν και τα οικονομικά της εταιρείας ήταν σε τόσο άσχημη κατάσταση ώστε τα ποσά που πλήρωνε σε τόκους ήταν τριπλάσια από τα έσοδά της.

Ο συντάκτης του άρθρου υπογραμμίζει πως μέχρι τώρα η κυβέρνηση χρησιμοποιούσε τον ΟΣΕ για να τονώσει την απασχόληση. «Ήταν ένα λογιστικό κόλπο, ένας τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση έκρυβε το χρέος της…αλλά μια εταιρεία με έσοδα 100 εκατ. ευρώ δε μπορεί πια να δανείζεται 1 δις,» αναφέρει ο πρώην επικεφαλής της εταιρείας Γιάννης Μουρμούρης.

Η εφημερίδα αναγνωρίζει πως όλοι οι σιδηρόδρομοι της Ευρώπης αντιμετωπίζουν προβλήματα καθώς χρησιμοποιούνται για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, αλλά υπογραμμίζει πως ο ΟΣΕ «είναι μια κατηγορία από μόνος του

Γίνεται λόγος για τους μισθούς που απολαμβάνουν οι υπάλληλοι της εταιρείας και τονίζεται πως αυτό το γεγονός μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα σχέδια της κυβέρνησης.

Φιλοξενούνται επίσης δηλώσεις του πρώην Υπουργού Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος αποκαλύπτει γιατί δεν προσπάθησε να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία.

«Όταν ήμουν υπουργός, είπα πως δε θα ιδιωτικοποιούσα τον ΟΣΕ γιατί ήξερα πως δε θα μπορούσαν να βρω έναν επενδυτή τόσο χαζό ώστε να επενδύσει σε μια εταιρεία με τόσο μεγάλο χρέος,» είπε στην εφημερίδα.
capital.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών