Πέμπτη, Οκτωβρίου 14, 2010

21.600 υπάλληλοι ζημιογόνων ΔΕΚΟ θα υποστούν μείωση μισθών

Νέο χτύπημα στις αποδοχές 21.627 εργαζομένων σε συγκοινωνίες, αμυντικές βιομηχανίες, ιππόδρομο, αυτοκινητόδρομους και τουριστικά ακίνητα ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο, προκειμένου να μαζέψει τα έξοδά τους και με ανοιχτό το ενδεχόμενο της ιδιωτικοποίησης ορισμένων εξ αυτών. 
 Η κυβέρνηση ανοίγει το ζήτημα κατ' αρχάς των 11 πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ σε σύνολο 52, στο πλαίσιο του Μνημονίου που επιβάλλει το «συμμάζεμα» των δαπανών τους, καθώς επιβαρύνουν το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος.
Μετά την περικοπή των αποδοχών τους κατά 200 εκατ. ευρώ (μείωση επιδομάτων 11% και πλαφόν), οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με...
νέες περικοπές στους μισθούς τους. «Η κυβέρνηση συζητάει πώς θα μπει τάξη στα οικονομικά τους, βάζοντας στη συζήτηση και το μισθολογικό κόστος», σημείωνε χθες στην «Ε» αρμόδιος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών.
Το ενδεχόμενο των απολύσεων φαίνεται να απομακρύνεται για την ώρα, ενώ η πολιτική των μετατάξεων θα ακολουθηθεί στις επιχειρήσεις που θα πάρουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης βάσει του «μοντέλου ΟΣΕ».

Κοινωνικές μόνο οι αστικές
Το οικονομικό επιτελείο, πάντως, θέτει κόκκινη γραμμή στην περίπτωση των αστικών συγκοινωνιών, τονίζοντας πως θα ακολουθηθεί μια κοινωνική πολιτική επιδότησής τους, όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την προϋπόθεση ότι θα μαζέψουν τις δαπάνες και τα χρέη τους.
Οι ΔΕΚΟ υποχρεούνται στο προσεχές χρονικό διάστημα να καταρτίσουν στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια για την τετραετία 2011-2013, καταγράφοντας αναλυτικά τις δράσεις και τα έσοδά τους από αυτές, τις πηγές χρηματοδότησης και τη χρονική κατανομή αυτών.
Σε αυτή τη φάση, η Ειδική Γραμματεία Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών του υπουργείου Οικονομικών δημοσιοποίησε τα οικονομικά στοιχεία του 2009 για τις 11 πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ, από τα οποία προκύπτουν τα εξής 15 συμπεράσματα:
Μαζί με τις αμοιβές στελεχών
1. Μείωση εσόδων 6,8%, στο 1,5 δισ. ευρώ έναντι των 1,61 δισ. ευρώ του 2008 και 1,6 δισ. του 2007.

2. Αύξηση ζημιών 31%, στα 1,71 δισ. ευρώ από 1,32 δισ. το 2007, ενώ το 2008 ήταν 1,68 δισ.
3. Το κόστος μισθοδοσίας (αμοιβές, εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές) των εργαζομένων και των στελεχών φθάνει στα 1,2 δισ. ευρώ και αντιστοιχεί στο 78% των εσόδων των ΔΕΚΟ.
4. Το μεγαλύτερο μισθολογικό κόστος ύψους 249 εκατ. ευρώ, παρουσιάζει η ΕΘΕΛ και το χαμηλότερο, 8 εκατ. ευρώ ο ΟΣΕ (εταιρεία).
5. Στα 40.772 ευρώ ετησίως ανέρχεται ο μέσος μισθός ανά εργαζόμενο, χωρίς εργοδοτικές εισφορές, και είναι αυξημένος 6,5% σε σχέση με το 2008, που ήταν 38.287 ευρώ, και 8% από το 2007, που ήταν 37.750 ευρώ.
6. Ο μέσος μισθός είναι διπλάσιος (99,1%) του ιδιωτικού τομέα και αυξημένος κατά 44,1% έναντι του Δημοσίου.
7. Τον υψηλότερο μέσο μισθό (56.554 ευρώ) εμφανίζει ο ΗΣΑΠ και τον χαμηλότερο (28.609 ευρώ) η ΤΕΟ.
8. ΕΘΕΛ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΗΣΑΠ, ΕΑΣ και ΗΛΠΑΠ είναι οι 5 ΔΕΚΟ που έχουν μισθολογικό κόστος μεγαλύτερο από τα έσοδά τους, ενώ σε δύο ΔΕΚΟ η μισθοδοσία καλύπτει το 90% των εσόδων τους.
Μείωση προσωπικού
9. Στους 21.627 ανέρχονται οι εργαζόμενοι των 11 ΔΕΚΟ, αριθμός μειωμένος 4,5% σε σχέση με πέρυσι που ήταν 22.656, ενώ το 2007 ήταν 22.950 εργαζόμενοι.
10. Παρότι ο αριθμός των εργαζομένων έχει μειωθεί, παρατηρείται αύξηση του κόστους μισθοδοσίας, με το δείκτη μισθολογικού κόστους προς έσοδα να αυξάνει κατά 16% και από 67% το 2007 να φθάνει 71,6% το 2008 και 77,9% το 2009.
11. Ο καθαρός δανεισμός (μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα δάνεια πλην ταμειακά διαθέσιμα) φθάνει στα 11,98 δισ. ευρώ και είναι οκταπλάσιος των ετήσιων εσόδων τους. Αυξήθηκε δε 25% από το 2007, που ήταν 9.589 εκατ. ευρώ, ενώ το 2008 ήταν 10.874 εκατ. ευρώ.
12. Οι τόκοι φθάνουν στα 574 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένοι 18,8% σε σχέση με το 2007, που είχαν διαμορφωθεί σε 483 εκατ. ευρώ (557 εκατ. ήταν το 2008), καλύπτουν δε το 38% των εσόδων τους.
Δάνεια 1,32 δισ.
13. Τέσσερις ΔΕΚΟ -ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΕΑΣ και ΕΑΒ- πήραν δάνεια 1,32 δισ. ευρώ με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου το 2009.
14. Οι καταπτώσεις εγγυήσεων έφθασαν στα 632 εκατ. πέρυσι και αφορούν ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΕΑΒ και ΟΔΙΕ.
15. Και οι 11 ΔΕΚΟ επιχορηγήθηκαν με 125,73 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 122,94 εκατ. είναι από τον τακτικό προϋπολογισμό.
 "Ελευθεροτυπία"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών