Παρασκευή, Νοεμβρίου 05, 2010

Το μετρό πάει Γαλάτσι - Κυψέλη

Επισπεύδεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία θα συνδέσει το Γαλάτσι και την Κυψέλη με το κέντρο και τον Ευαγγελισμό με το Παγκράτι και τον Βύρωνα, καθώς και με άλλες περιοχές της πρωτεύουσας. 

Οι πρώτες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται μέσα στους πρώτους μήνες του νέου έτους να προκηρυχθεί η τελική μελέτη του έργου. Στόχος είναι η νέα γραμμή 4, ή τουλάχιστον το πρώτο τμήμα της, να δημοπρατηθεί μέσα στο 2012.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ύστερα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στα γραφεία τής Αττικό Μετρό ΑΕ, με τη συμμετοχή του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, του γενικού γραμματέα Γ. Ιωαννίδη, του προέδρου τής Αττικό Μετρό Χρήστου Τσίτουρα και άλλων αρμοδίων. Αναλυτικές ανακοινώσεις για το έργο θα γίνουν έπειτα από δύο εβδομάδες.
Η νέα γραμμή έχει συνολικό προϋπολογισμό 3,3 δισ. ευρώ, μήκος 33 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει...
29 σταθμούς. Προβλέπεται να κατασκευαστεί κατά φάσεις και η ολοκλήρωσή της τοποθετείται 7-8 χρόνια μετά την πρώτη δημοπράτηση.
Θα προηγηθεί η κατασκευή του τμήματος Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός, μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλάβει τους παρακάτω εννέα σταθμούς: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί κατά 50% τέτοιου είδους έργα, ενώ θα αξιοποιηθούν αδιάθετοι πόροι από άλλα προγράμματα του υπουργείου. Σε δεύτερη φάση θα γίνει ο κλάδος από Ευαγγελισμό προς τις παρυφές της Ηλιούπολης, που θα αποτελείται από τους τρεις σταθμούς Παγκράτι, Βύρωνα, Υμηττό. Αλλες επεκτάσεις που σχεδιάζονται είναι: Αλσος Βεΐκου - Περισσός και Μαρούσι - Λυκόβρυση. (Το «Εθνος» παρουσίασε αναλυτικά τον σχεδιασμό της γραμμής 4 στις 8 Οκτωβρίου 2010).
ΤεχνολογίαΗ νέα γραμμή θα εξοπλιστεί με την πιο σύγχρονη τεχνολογία έργων Μετρό.
Οι συρμοί θα κινούνται αυτόματα, χωρίς οδηγό, η σηματοδότηση θα είναι χωρίς καλωδιώσεις και οι σταθμοί θα κατασκευαστούν ως κλειστού συστήματος, με αυτόματες πόρτες ασφαλείας στο τρένο και προς την αποβάθρα. Σταδιακά και οι υφιστάμενες γραμμές του Μετρό θα αναβαθμιστούν στην προηγμένη τεχνολογία.
Αγ. Παρασκευή
Τον Δεκέμβριο σε λειτουργία ο νέος σταθμός
Μέσα στον Δεκέμβριο θα δοθεί σε λειτουργία ο σταθμός «Αγία Παρασκευή», ο τελευταίος των τριών σταθμών της γραμμής 3 που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα. (Οι άλλοι δύο είναι ο «Χολαργός» και το «Νομισματοκοπείο»).
Οσον αφορά τις άλλες επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3, οι οποίες έχουν μπλοκαριστεί εξαιτίας της συμμετοχής της εταιρείας Siemens στην κατασκευή τους, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία στο υπουργείο Υποδομών και στην Αττικό Μετρό πως τα έργα θα απεμπλακούν από τις επιπτώσεις του σκανδάλου και θα μπορέσουν τελικά να προχωρήσουν.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας δήλωσε, χθες, πως το θέμα ερευνάται νομικά, σε όλες τις πτυχές, ενώ αναμένεται και η τελική απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», οι επεκτάσεις προς Χαϊδάρι, Ανθούπολη και Ελληνικό θα είναι έτοιμες σε 6-12 μήνες.
Οσον αφορά την επέκταση προς Πειραιά κι εδώ αναμένεται η απάντηση της ΕΕ στην προσφυγή που έχει γίνει. Υπάρχει αισιοδοξία πως θα τεθεί τελικά στο αρχείο.
"ΕΘΝΟΣ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών