Παρασκευή, Νοεμβρίου 19, 2010

Ελληνικά προϊόντα που άντεξαν την κρίση..

Η επιστροφή στις διατροφικές αξίες της ελληνικής φύσης, σε συνδυασμό με μια σύγχρονη και καινοτόμο προϊοντική αντίληψη, μπορεί να καταστήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις ανταγωνιστικές και βιώσιμες στο διεθνές προσκήνιο. Αυτό ήταν το βασικό μήνυμα του χθεσινού 3ου Συνεδρίου Ελληνικών Νέων Επιχειρήσεων που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Νέων Επιχειρηματιών (ΕΣΥΝΕ). Είναι ενδεικτικό ότι η πλειονότητα των ομιλητών της εκδήλωσης παράγει, προωθεί ή αξιοποιεί αγαθά της ελληνικής υπαίθρου, όπως το αβγοτάραχο, το σαλιγκάρι, το σαφράν, το τυρί, τα όσπρια, τα θαλασσινά ή το κρασί, κάτι που δείχνει ότι ο δρόμος της εξόδου από την κρίση περνάει μέσα από τη διατροφική παράδοση της Ελλάδας.

Εβαλε το αβγοτάραχο στους «ΝΥΤimes»!
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του γενικού διευθυντή της Τρικαλινός ΕΕ κ. Ζ. Τρικαλινού, ο οποίος πήρε το παραδοσιακό αβγοτάραχο και το μετέτρεψε σε ένα προϊόν γκουρμέ, κερδίζοντας την αναγνώριση στον διεθνή γαστρονομικό Τύπο, ακόμη και... στους «ΝΥ Τimes»! Η οικογενειακή του επιχείρηση επεκτάθηκε και στον τομέα παραγωγής και συσκευασίας του αβγοτάραχου, επιτυγχάνοντας σταδιακά τη δημιουργία και άλλων συναφών προϊόντων, με αποτέλεσμα τη διείσδυση σε νέες αγορές. «Το κυριότερο και δυσκολότερο εγχείρημα ήταν να μετατρέψουμε ένα παραδοσιακό προϊόν σε ένα προϊόν gourmet, γεύσης και υγείας. Η συνεχής προσέλκυση νέων πελατών και η αυξανόμενη αναγνώριση και χρήση του από μεγάλους chef της ελληνικής και παγκόσμιας γαστρονομίαςαποδεικνύουν την επιτυχία των αλλαγών και την καθιέρωση των προϊόντων μας. Μεγάλοι σεφ και διάσημοι εμπορικοί οίκοι χρησιμοποιούν και πωλούν το αβγοτάραχο Μποτάργκα Τρικαλινός!» κατέληξε.

Εμφιάλωσαν το άριστο κρασί της Αρχαιότητας
«Πριν από τέσσερα χρόνια στη Χίο έπιναν μόνο χύμα κρασί. Σήμεραη παραγωγή μας σχεδόν εξαντλείται» σημείωσε η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της Αριούσιος ΑΕ κυρία Αννα Λαγού. Οπως τόνισε, η Αριούσιος ΑΕ, μέσα από την εμφιάλωση ενός ξεχασμένου και αρχαίου χιώτικου κρασιού, ξανάφερε ζωή στη Βόρεια Χίο. «Οκτώμισι χιλιάδες άνθρωποι έχουν επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις μας, αλλά και εκατοντάδες μαθητές. Παράλληλα, έχουμε φιλοξενήσει συναυλίες, βιβλιοπαρουσιάσεις και περιβαλλοντικά προγράμματα. Πέρα από τον 75 στρεμμάτων ιδιόκτητο αμπελώνα μας, συνεργαζόμαστε με παραγωγούς που διαθέτουν συνολική έκταση 300 στρεμμάτων. Μέχρι πρότινοςη μοναδική καλλιέργεια της περιοχής ήταν το λάδι και αυτό για οικιακή χρήση, δίχως κέρδος» σημείωσε η κυρία Λαγού.

Το σαλιγκάρι έφερε την επιτυχία
Αλλη χαρακτηριστική περίπτωση νέων επιχειρηματιών που στράφηκαν προς την ελληνική φύση, κερδίζοντας μια θέση στις διεθνείς αγορές, είναι αυτή των ιδιοκτητριών της Fereikos Ηelix, που ειδικεύεται στη σαλιγκαροτροφία. Η κυρία Μαρία Βλάχου δημιούργησε μαζί με την αδελφή της, κυρία Παναγιώτα Βλάχου, μια φάρμα εκτροφής σαλιγκαριών στην Κορινθία και σήμερα έχει φθάσει να συνεργάζεται με 117 αγροκτήματα σε όλη την Ελλάδα! Μάλιστα, η επιχειρηματίας υπογράμμισε ότι ένα μεγάλο κομμάτι των πελατών της απαρτίζεται από αστούς που παράτησαν τις πόλεις, μετεγκαταστάθηκαν στην ύπαιθρο και ξεκίνησαν τη σαλιγκαροτροφία. « Οι ιδέες γεννιούνται και τα ρίσκα πρέπει να λαμβάνονται» είπε με νόημα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι συντελεστές της Fereikos Ηelix έχουν προταθεί για το βραβείο του «νέου επιχειρηματία της χρονιάς» από το ίδρυμα του ιδρυτή της easyJet κ. Στ. Χατζηιωάννου.
Τυρί αντί γλουτένης!
Τον δρόμο της διατροφικής καινοτομίας μέσα από τα παραδοσιακά προϊόντα έδειξε και ο διευθύνων σύμβουλος της Wellaby΄s κ. Δ. Στρατάκης. Η εταιρεία, που εδρεύει στο Κιλκίς, παράγει προϊόντα χωρίς γλουτένη, η οποία αντικαθιστάται με τυρί! Ο κ. Στρατάκης τόνισε ότι η Wellaby΄s έχει εισέλθει στην αμερικανική αγορά, σημείωσε ότι οι εξαγωγές γνωρίζουν αξιοσημείωτη πορεία και αναφέρθηκε στη σημασία της στόχευσης των προϊόντων σε ειδικές ομάδες του πληθυσμού. Ακόμη, εξήγησε ότι η Wellaby΄s επενδύει στην έρευνα και στην ανάπτυξη, συνεργαζόμενη με ερευνητικά κέντρα και επιχειρήσεις, για τη γενετική αποκωδικοποίηση των τροφίμων και ειδικότερα για τη δημιουργία αλευριού φακής χωρίς γλουτένη!

Ο κρόκος εκτόξευσε τις εξαγωγές
Ο κ. Ο. Παλατζιάν της Capital Connect μίλησε για την επιτυχία που είχε η επένδυση της εταιρείας στον κρόκο Κοζάνης. «Στοιχίζει 6.000 ευρώ το κιλό,περίπου όσο και η κοκαΐνη!» είπε και τόνισε ότι το σαφράν της Δυτικής Μακεδονίας αποτελεί την καλύτερη ποικιλία στον κόσμο. Ο κ. Παλατζιάν αναφέρθηκε στη σημασία του image και της συσκευασίας, ενώ πρόσθεσε ότι ο κρόκος Κοζάνης, που βγήκε στην αγορά σε συνεργασία με την Κορρές ΑΕ στάθηκε ικανός να εκτοξεύσει τις εξαγωγές.
Το καλάθι της ελληνικής φύσης
Δύο νέοι επιχειρηματίες από τη Θεσσαλονίκη, οι αδελφοί Θωμάς και Γιώργος Δούζης , μέσα από την Εργον συγκεντρώνουν υψηλής ποιότητας παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα από πολλά εργαστήρια της χώρας μας, τα οποία λανσάρουν στην αγορά, αναδεικνύοντας την gourmet πλευρά της ελληνικής διατροφής. «Ουσιαστικάεκμεταλλευόμαστε τη “χαραμάδα” στην οποία οι “γίγαντες” δεν μπαίνουν. Προτιμήσαμε τη διακίνηση ενός δικού μας προϊόντος με υπεραξία για τον παραγωγό» είπε ο κ. Δούζης. Κάτω από την ομπρέλα του brand της Εργον διακινούν μια σειρά βιολογικά, άγρια ή προστατευόμενης προέλευσης ή ονομασίας προϊόντα, όπως όσπρια Πρεσπών, μανιτάρια Γρεβενών, πιπεριές Φλωρίνης, ταραμά, τόνο Αλοννήσου, χανιώτικο λάδι σε σπρέι- με μία θερμίδα ανά ψεκασμό (!)-, πληγούρι και άλλα εκλεκτά εδέσματα της ελληνικής φύσης.
"Το ΒΗΜΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών