Σε τροχιά ριζικών αλλαγών που θα αφορούν κυρίως την οργάνωσηκαι τη λειτουργία βάζει η κυβέρνηση από τις αρχές του νέου χρόνου τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Παράλληλα δροµολογούνται γενναίες αυξήσεις στα εισιτήρια, τα οποία από τον ερχόµενο Ιανουάριο θα αυξηθούν κατά 40% - 50%. Συγκεκριµένα,προωθείται η καθιέρωση δύοτύπων εισιτηρίων: για τα µέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ηλεκτρικός, τραµ) και για τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Η τιµή στο πρώτο εξετάζεται να φτάσει το 1,5 ευρώ και στο δεύτερο το 1,30 ευρώ, από 1 ευρώ που είναι σήµερα το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα µέσα.
Παράλληλα, εξετάζεται η....
µείωση της διάρκειας ισχύος τωνεισιτηρίων από90’ που είναι σήµερα σε 60’. Τα νέα εισιτήρια θα διαφοροποιούνται ανάλογα και µε τις διαδροµές, καθώς θα εφαρµοστεί νέο σύστηµα µε ζώνες και διαφορετική χρέωση ανάζώνη. Ουσιαστικά η τιµή των εισιτηρίων θα συνδέεται µε τη διάρκεια ισχύος τους και τις µετεπιβιβάσεις.Βέβαιη θεωρείται πλέον ηκαθιέρωση διαφοροποιηµένου εισιτηρίουανάλογα µε τις διαδροµές, όπως και η αύξηση της ονοµαστικήςαξίας όλωντων τύπων κοµίστρου(κάρτες απεριορίστων διαδροµών κ.λπ.). Στόχος είναι το κόµιστρο να είναι ακριβότερο για µία επιβίβαση και φθηνότερο για περισσότερο χρόνο καιπερισσότερες µετεπιβιβάσεις.
Τους βασικούςάξονες τουνοµοσχεδίου για την οργάνωση και ανασυγκρότηση των αστικώνσυγκοινωνιών παρουσίασεο υπουργός Υποδοµών,Μεταφορών και ∆ικτύων ∆ηµήτρης Ρέππας στη χθεσινή συνεδρίασητου Υπουργικού Συµβουλίου.
Tο νοµοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και ∆ικτύων έτυχε της οµόθυµης στήριξης του Υπουργικού Συµβουλίου. Οι περισσότεροι από τους οµιλητές ζήτησαν την επικοινωνιακή στήριξη του κ. Ρέππα προκειµένου να µπορέσει να περάσει ευκολότερα το νοµοσχέδιο, το οποίο αντιµετωπίζει τις ισχυρές αντιδράσεις των συνδικαλιστών και των εργαζοµένων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Με τις παρεµβάσεις που θα γίνουν, η κυβέρνηση προσδοκά το 2011 να εξοικονοµηθούνσυνολικά 244 εκατ. ευρώ.
Περίπου 88 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την αύξηση των εσόδων και κυρίως της τιµής τωνεισιτηρίων, την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής σε συνεργασία µε ιδιώτες (Σ∆ΙΤ) και την αύξηση των διαφηµιστικών εσόδων επίσης µέσω συµπράξεων µε ιδιώτες. Περίπου 156 εκατ. ευρώ θα εξοικονοµηθούν από την περιστολή των λειτουργικών δαπανών, κυρίως από τιςµειώσεις των δευτερευουσών αποδοχώντων εργαζοµένων (αυτό προβλέπεται ήδη από το νοµοσχέδιο του υπουργείου Οικονοµικών για τις ∆ΕΚΟ) και τις µετατάξεις προσωπικού.
Συνολικά, προβλέπεται να γίνουν περίπου 1.500 µετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, οι οποίες θα ολοκληρωθούνσε δύο στάδια. Αµεσα θα µεταταχθεί το προσωπικό που σήµερα απασχολείται ως βοηθητικό αλλά χαρακτηρίζεται και αµείβεται από τις εταιρείες ως παραγωγικό, καθώς και το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό. Το δεύτερο στάδιο των µετατάξεων θα προκύψει µετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραµµάτων τους. Περίπου 400 εκτιµάται ότι θα είναι και οι συνταξιοδοτήσεις το 2011.
Μητροπολιτικός φορέας
Ειδικότερα, βάσει τουσχεδίου που παρουσίασε χθες ο κ. Ρέππας, ο Οργανισµός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) θα µετεξελιχθεί σε µητροπολιτικό φορέα και η περιοχή αρµοδιότητάς του γίνεται πλέον η Περιφέρεια Αττικής. Στις βασικές αρµοδιότητές του συγκαταλέγονται ο σχεδιασµός, η οργάνωση, ο προγραµµατισµός και ο συντονισµός παροχής του συγκοινωνιακού έργου από όλα τα µέσα µαζικής µεταφοράς (επίγεια και υπόγεια), καθώς και ο έλεγχος και η επίβλεψη των παρόχων συγκοινωνιακού έργου, συµπεριλαµβανοµένων εκείνων µε ειδική άδεια για τη µεταφορά Ατόµων µε Αναπηρία. Παράλληλα, προβλέπεται ότι η εταιρεία Αττικό Μετρό θα µπορεί να αναλαµβάνει κατασκευαστικές δραστηριότητες καιτων λοιπών συγκοινωνιακών φορέων.
Οι εταιρείες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου θα συγχωνευθούν προκειµένου να προκύψουν δύο φορείς,ένας για τα µέσα Σταθερής Τροχιάς(ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) ο οποίοςθα στεγάσει τις εταιρείες ΑΜΕΛ Α.Ε., ΗΣΑΠ Α.Ε. και ΤΡΑΜ Α.Ε. καιένας για ταΟδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ) τον οποίο θα αποτελούν οιΕΘΕΛ Α.Ε.
και ΗΛΠΑΠ Α.Ε.
Τα σωρευµένα χρέη των φορέων προβλέπεται να αναληφθούναπό το ∆ηµόσιο µετη µεταφορά στον κρατικό προϋπολογισµότου υφιστάµενου δανεισµού τωνεταιρειών και τον συµψηφισµό του µετις υπάρχουσες απαιτήσεις των εταιρειών από δηµόσιες υπηρεσίες και φορείς. Επίσης, το ∆ηµόσιο θα αναλάβει και το µελλοντικό επενδυτικό πρόγραµµα των φορέωνΣε τροχιά ριζικών αλλαγών που θα αφορούν κυρίως την οργάνωσηκαι τη λειτουργία βάζει η κυβέρνηση από τις αρχές του νέου χρόνου τις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Παράλληλα δροµολογούνται γενναίες αυξήσεις στα εισιτήρια, τα...
οποία από τον ερχόµενο Ιανουάριο θα αυξηθούν κατά 40% - 50%. Συγκεκριµένα,προωθείται η καθιέρωση δύοτύπων εισιτηρίων: για τα µέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ηλεκτρικός, τραµ) και για τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Η τιµή στο πρώτο εξετάζεται να φτάσει το 1,5 ευρώ και στο δεύτερο το 1,30 ευρώ, από 1 ευρώ που είναι σήµερα το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα µέσα.
Παράλληλα, εξετάζεται η µείωση της διάρκειας ισχύος τωνεισιτηρίων από90’ που είναι σήµερα σε 60’. Τα νέα εισιτήρια θα διαφοροποιούνται ανάλογα και µε τις διαδροµές, καθώς θα εφαρµοστεί νέο σύστηµα µε ζώνες και διαφορετική χρέωση ανάζώνη. Ουσιαστικά η τιµή των εισιτηρίων θα συνδέεται µε τη διάρκεια ισχύος τους και τις µετεπιβιβάσεις.Βέβαιη θεωρείται πλέον ηκαθιέρωση διαφοροποιηµένου εισιτηρίουανάλογα µε τις διαδροµές, όπως και η αύξηση της ονοµαστικήςαξίας όλωντων τύπων κοµίστρου(κάρτες απεριορίστων διαδροµών κ.λπ.). Στόχος είναι το κόµιστρο να είναι ακριβότερο για µία επιβίβαση και φθηνότερο για περισσότερο χρόνο καιπερισσότερες µετεπιβιβάσεις.
Τους βασικούςάξονες τουνοµοσχεδίου για την οργάνωση και ανασυγκρότηση των αστικώνσυγκοινωνιών παρουσίασεο υπουργός Υποδοµών,Μεταφορών και ∆ικτύων ∆ηµήτρης Ρέππας στη χθεσινή συνεδρίασητου Υπουργικού Συµβουλίου.
Tο νοµοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και ∆ικτύων έτυχε της οµόθυµης στήριξης του Υπουργικού Συµβουλίου. Οι περισσότεροι από τους οµιλητές ζήτησαν την επικοινωνιακή στήριξη του κ. Ρέππα προκειµένου να µπορέσει να περάσει ευκολότερα το νοµοσχέδιο, το οποίο αντιµετωπίζει τις ισχυρές αντιδράσεις των συνδικαλιστών και των εργαζοµένων στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Με τις παρεµβάσεις που θα γίνουν, η κυβέρνηση προσδοκά το 2011 να εξοικονοµηθούνσυνολικά 244 εκατ. ευρώ.
Περίπου 88 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την αύξηση των εσόδων και κυρίως της τιµής τωνεισιτηρίων, την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής σε συνεργασία µε ιδιώτες (Σ∆ΙΤ) και την αύξηση των διαφηµιστικών εσόδων επίσης µέσω συµπράξεων µε ιδιώτες. Περίπου 156 εκατ. ευρώ θα εξοικονοµηθούν από την περιστολή των λειτουργικών δαπανών, κυρίως από τιςµειώσεις των δευτερευουσών αποδοχώντων εργαζοµένων (αυτό προβλέπεται ήδη από το νοµοσχέδιο του υπουργείου Οικονοµικών για τις ∆ΕΚΟ) και τις µετατάξεις προσωπικού.
Συνολικά, προβλέπεται να γίνουν περίπου 1.500 µετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, οι οποίες θα ολοκληρωθούνσε δύο στάδια. Αµεσα θα µεταταχθεί το προσωπικό που σήµερα απασχολείται ως βοηθητικό αλλά χαρακτηρίζεται και αµείβεται από τις εταιρείες ως παραγωγικό, καθώς και το πλεονάζον διοικητικό προσωπικό. Το δεύτερο στάδιο των µετατάξεων θα προκύψει µετά τη συγχώνευση των εταιρειών και την εκπόνηση των νέων οργανογραµµάτων τους. Περίπου 400 εκτιµάται ότι θα είναι και οι συνταξιοδοτήσεις το 2011.
Μητροπολιτικός φορέας
Ειδικότερα, βάσει τουσχεδίου που παρουσίασε χθες ο κ. Ρέππας, ο Οργανισµός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) θα µετεξελιχθεί σε µητροπολιτικό φορέα και η περιοχή αρµοδιότητάς του γίνεται πλέον η Περιφέρεια Αττικής. Στις βασικές αρµοδιότητές του συγκαταλέγονται ο σχεδιασµός, η οργάνωση, ο προγραµµατισµός και ο συντονισµός παροχής του συγκοινωνιακού έργου από όλα τα µέσα µαζικής µεταφοράς (επίγεια και υπόγεια), καθώς και ο έλεγχος και η επίβλεψη των παρόχων συγκοινωνιακού έργου, συµπεριλαµβανοµένων εκείνων µε ειδική άδεια για τη µεταφορά Ατόµων µε Αναπηρία. Παράλληλα, προβλέπεται ότι η εταιρεία Αττικό Μετρό θα µπορεί να αναλαµβάνει κατασκευαστικές δραστηριότητες καιτων λοιπών συγκοινωνιακών φορέων.
Οι εταιρείες παροχής και εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου θα συγχωνευθούν προκειµένου να προκύψουν δύο φορείς,ένας για τα µέσα Σταθερής Τροχιάς(ΣΤΑΜΕ ή ΣΤΑΣΥ) ο οποίοςθα στεγάσει τις εταιρείες ΑΜΕΛ Α.Ε., ΗΣΑΠ Α.Ε. και ΤΡΑΜ Α.Ε. καιένας για ταΟδικά Μέσα Μεταφοράς (ΟΜΕ ή ΟΣΥ) τον οποίο θα αποτελούν οιΕΘΕΛ Α.Ε.
και ΗΛΠΑΠ Α.Ε.
Τα σωρευµένα χρέη των φορέων προβλέπεται να αναληφθούναπό το ∆ηµόσιο µετη µεταφορά στον κρατικό προϋπολογισµότου υφιστάµενου δανεισµού τωνεταιρειών και τον συµψηφισµό του µετις υπάρχουσες απαιτήσεις των εταιρειών από δηµόσιες υπηρεσίες και φορείς. Επίσης, το ∆ηµόσιο θα αναλάβει και το µελλοντικό επενδυτικό πρόγραµµα των φορέων
"TA NEA"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών