Τετάρτη, Αυγούστου 24, 2011

Τι γίνεται με τις χρεώσεις της κινητής τηλεφωνίας;



Η υπόθεση των μεγάλων λογαριασμών κινητών τηλεφώνων είναι κάτι που απασχολεί όλους τους χρήστες της κινητής τηλεφωνίας. Όλοι (ή τουλάχιστον ένα ποσοστό 98%) ισχυρίζονται το ίδιο: «μα δεν έχω κάνει τόσα τηλέφωνα»!!! Λογικό είναι να σκεφτούμε πως το πιθανότερο είναι να έχουν πραγματοποιήσει τις κλήσεις που χρεώθηκαν, όμως… πώς βεβαιώνονται αυτές οι κλήσεις; Με αναλυτικό λογαριασμό. Και ποιος παίρνει αναλυτικό λογαριασμό; Σήμερα, πλέον, κανείς! Αυτό ισχύει σε όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας…
Άρα, αναρωτιόμαστε, μήπως οι χρεώσεις δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα;

Επειδή μας αρέσει να ψάχνουμε, κάναμε έρευνα. Σε γνωστούς, φίλους, αλλά και σε αγνώστους. Ρωτήσαμε και ξαναρωτήσαμε σχετικά με τις χρεώσεις (χωρίς φυσικά να ζητάμε λεπτομέρειες και πιέζοντας παραβιάσουμε άθελά μας το απόρρητο).
Οι ερωτήσεις μας έφτασαν μέχρι την… Αυστραλία!!! Κι εκεί μάθαμε πως πριν μερικά χρόνια είχε ξεσπάσει ένα σκάνδαλο με παράξενες χρεώσεις (που αποδείχθηκαν μη σύννομες) εις βάρος χρηστών κινητής τηλεφωνίας. Όταν κάποιοι Αυστραλοί (από Βικτώρια και Κουίνσλαντ) διαμαρτυρήθηκαν σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή για υπερβολικές χρεώσεις στο κινητό του, οι Αυστραλοί δημοσιογράφοι έκαναν έρευνα και κατέληξαν πως η συγκεκριμένη εταιρεία που ερευνούσαν είχε τη συνήθεια να χρεώνει από το πρώτο κουδούνισμα κλήσης! Η εταιρεία (γνωστότατη και στην Ελλάδα) αναγκάστηκε σε αποζημίωση του πελάτη της, καταβάλλοντάς του μερικές χιλιάδες δολάρια. Οι χρεώσεις της άλλαξαν και (ώ του θαύματος!) άλλαξαν αμέσως μετά οι χρεώσεις και στις υπόλοιπες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας… Βλέπετε εκεί υπάρχει κράτος, δικαιοσύνη και… δημοσιογράφοι!
Στην Ελλάδα ουκ ολίγοι πολίτες διαπιστώνουν πως το καρτοτηλέφωνό τους «τρώει» πολύ γρήγορα μονάδες ή «τρώει» μονάδες χωρίς ιδιαίτερη χρήση, ενώ άλλοι διαπιστώνουν πως πολύ γρήγορα καταναλώνεται το 80% του χρόνου ομιλίας τους…!!! Σύμπτωση είναι άραγε πως το ίδιο συνέβαινε και στην Αυστραλία; Σύμπτωση είναι πως στην Ελλάδα συμβαίνει σχεδόν σε όλους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας;
Αναρωτιόμαστε, μήπως πρέπει να γίνει κάποια έρευνα; Δεν μπορεί να επιτρέπουν οι εταιρείες να κυκλοφορούν φήμες και να μην κάνουν τίποτε απολύτως για να τις διαψεύσουν… Δεν μπορεί οι δημοσιογράφοι να μην κάνουν έρευνα σε θέματα που χτυπάνε τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς… Εκτός και εάν αποφασίσουμε εμείς -οι πολίτες δηλαδή- να κόψουμε τα κινητά τηλέφωνα και να επιστρέψουμε σε πιο παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας. Εκτός και αν αποφασίσουμε να απαιτήσουμε αναλυτικούς λογαριασμούς (δεν αποτελεί εκ μέρους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας παραβίαση της σύμβασης η μονομερής απόφαση διακοπής αποστολής των ενημερωτικών αναλυτικών λογαριασμών;).
Και μείναμε μόνο στις χρεώσεις λογαριασμών… και δεν πιάσαμε το θέμα της χρέωσης των… κινητών, που μία σύγκριση τιμών με το εξωτερικό, αφήνει με ανοιχτό το στόμα όποιον την τολμήσει. Εδώ, στην Ελλάδα, οι εταιρείες “προσφέρουν” τηλέφωνα, σε τιμές κυριολεκτικά απλησίαστες…
Ποιος, λοιπόν, θα αποφασίσει να μας προστατέψει από τους λογαριασμούς που δεν ελέγχονται; Δεν θα απευθυνθώ στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, τον κύριο Παπουτσή. Αυτός μάλλον αποφεύγει να επικοινωνεί με το τηλέφωνο, αφού τα βαλιτσάκια συνηθίζουν να κάνουν πολλά λάθη… Απευθύνομαι σε έντιμους δημοσιογράφους που θα αποφασίσουν να κάνουν έρευνα μέχρις εσχάτων… Άραγε μπορούν; Ή να το θέσω ορθότερα… άραγε τολμούν;
Κωνσταντίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών