Πέμπτη, Φεβρουαρίου 02, 2012

Προς διάφορους προπαγανδιστές που διαστρεβλώνουν το Μέγα Έλληνα Ισοκράτη


Ο ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ… ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ 131)



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΕΣ(ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΡΞΙΣΤΕΣ) ΠΟΥ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Φαίνεται πως στην Ελλάδα δεν είσαι μόνο ό,τι δηλώσεις, αλλά και ό,τι σε δηλώσουν! Έτσι, λοιπόν, έναν όντως μεγάλο πνευματικό δημιουργό του Αρχαίου Ελληνισμού, τον ΙΣΟΚΡΑΤΗ, κάποιοι αποφάσισαν εδώ και χρόνια να τον δηλώσουν “αντιρατσιστή”! Ατυχής επιλογή, αφού πράγματι υπήρχαν στην Ελλάδα φιλόσοφοι και πολιτικοί με αυτόν τον χαρακτήρα, βεβαίως μικρής σημασίας, γιατί ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης και φυσικά και ο Ισοκράτης για τα σημερινά μέτρα υπήρξαν αναμφισβήτητα ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ!
Με κάθε τρόπο θέλουν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει Ελληνική Φυλή ή με άλλα λόγια ότι δεν υπάρχει Γνήσια Φυλετική Συνέχεια του Νεώτερου Ελληνισμού από τον Αρχαίο.
Πολύ συχνά είτε οι.....
ολοκληρωτικά αρνητές της βιολογικής συνεχείας της Ελληνικής Φυλής, είτε οι υπερασπιζόμενοι την αποκλειστικά “πολιτιστική” ουσία του Ελληνισμού χρησιμοποιούν μία φράση του Ισοκράτους από τον περίφημο λόγο του, τον “Πανηγυρικό”. Αυτή έχει ως εξής: “Και μάλλον Έλληνες καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας”.
Βασιζόμενοι στην φράση αυτή λένε: Μα τι λέτε περί Ελληνικής Φυλής, Έλληνες ήσαν όχι αυτοί που ήσαν Έλληνες στην καταγωγή, αλλά αυτοί που είχαν… Ελληνική παιδεία! Επομένως και οι βάρβαροι που είχαν Ελληνική παιδεία ήσαν Έλληνες! Αυτοί που χρησιμοποιούν τα λόγια αυτά του Ισοκράτους για να στηρίζουν αυτόν τον συλλογισμό είτε είναι αμόρφωτοι, είτε σκοπίμως διαστρεβλώνουν την Σκέψη και το Πνεύμα του Μεγάλου αυτού Έλληνος. Αυτό γιατί όπως διεξοδικά θα δούμε στην συνέχεια ο Ισοκράτης καμμία πρόθεση δεν είχε να πει αυτά, που αυτοί αυθαίρετα λέγουν, ερμηνεύοντας δήθεν τον Ισοκράτη. Ας δούμε τι λέει για την περίφημη αυτή φράση του Ισοκράτους ο μεγάλος και έγκριτος Γερμανός ιστορικός ULRICH WILCKEN:
“Ο Ισοκράτης αναφέρει βέβαια στον “Πανηγυρικό” του (380 π.Χ.) ότι η Αθήνα υπερέχει τόσο πολύ στην σκέψη και τον λόγο ώστε “οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι, και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε μηκέτι του γένους αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας” (παρ. 50).
Ωστόσο με την φράση αυτή ο Ισοκράτης δεν θέλει να συμπεριλάβει (όπως υποστηρίχθηκε συχνά) στους Έλληνες και τους εξελληνισμένους αυτούς βαρβάρους, γιατί γι’ αυτόν οι βάρβαροι, ιδιαίτερα οι Πέρσες, εξακολουθούσαν να είναι οι “φυσικοί” εχθροί των Ελλήνων (Πανηγ. παρ. 158, πρβλ. Παναθ.
παρ. 163). Το νόημα της φράσεως είναι μάλλον ότι ο Ισοκράτης θεωρεί πραγματικούς Έλληνες μόνον τους Έλληνες εκείνους που είχαν λάβει αττική μόρφωση.”
(ULRICH WILCKEN – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ, 1976, Μετάφραση του Καθηγητού κ. Ι.Τουλουμάκου)
Στην Πολιτιστική προσφορά των Αθηνών στους Έλληνες, λοιπόν, αναφέρεται ο Ισοκράτης στην παράγραφο 50, όπου και περιέχεται η περίφημη φράση. Όμως καλύτερα να σας παραθέσουμε το κείμενο ώστε να σχηματίσετε και μόνοι σας άποψη:
“Η πόλις μας έχει τόσον πολύ υπερβάλει όλους τους άλλους εις την φιλοσοφίαν και τον έντεχνον λόγον, ώστε οι δικοί της μαθηταί έχουν γίνει διδάσκαλοι των άλλων και έχει κάμει, ώστε το όνομα των Ελλήνων να μη θεωρείται πλέον ως δηλωτικόν του έθνους, αλλ’ ως δηλωτικόν της μορφώσεως, και Έλληνες να ονομάζονται όχι τόσον όσοι ανήκουν εις το έθνος το Ελληνικόν, αλλ’ όσοι έχουν τύχει της ιδικής μας παιδείας”.
Είναι σαφές λοιπόν ότι τα της «κοινής παιδείας», που αναφέρει ο Ισοκράτης δεν έχουν χαρακτήρα επεκτατικό της ιδιότητος του Έλληνος στους βαρβάρους, αλλά περιοριστικό μεταξύ και αυτών των ίδιων των στην φυλετική καταγωγή Ελλήνων. Είναι σημαντικό δε να λεχθεί ότι το κείμενο αυτό του Ισοκράτους είναι λόγος, λόγος πανηγυρικός, που απευθύνθηκε σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Ποιο ήταν αυτό το κοινό; Μα ήταν το κοινό των εκατοστών Ολυμπιακών Αγώνων με αφορμή τους οποίους γράφτηκε ο Πανηγυρικός. Ήταν κοινό που αποτελείτο αποκλειστικά (επί ποινή θανάτου) μόνον από Έλληνες!

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών