Ένα δραματικό επεισόδιο το οποίο εξελίχθηκε εξαιρετικά αρνητικά για τα εθνικά συμφέροντα σημειώθηκε την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου στην θαλάσσια περιοχή νότια του Καστελόριζου (νήσος Μεγίστη) και απεκρύβη από την ελληνική κυβέρνηση.
Το επεισόδιο ξεκίνησε και εξελίχθηκε εντός της ελληνικής αρμοδιότητες περιοχής έρευνας και διάσωσης και βέβαια επάνω στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, όπως αυτή έχει προσδιορίζεται από τις συντεταγμένες που είχαν επιδοθεί στο νορβηγικό ερευνητικό πλοίο Malene Ostervold το οποίο διενεργούσε σεισμικές έρευνες για λογαριασμό της τουρκικής κυβέρνησης το Νοέμβριο του 2008.
Πριν από εννέα ημέρες και ενώ είχε ήδη εκδοθεί η NAVTEX για την......
διενέργεια ερευνών του τουρκικού ερευνητικού πλοίου "Barbaros" νότια-νοτιοανατολικά της Κύπρου και εντός της κυπριακής ΑΟΖ φυσικά, το υπό αμερικανική σημαία φορτηγό πλοίο ΜΑΧ ακινητοποιήθηκε λόγω μηχανικής βλάβης νότια του Καστελόριζου σε μία δραματική συγκυρία.
Λες και κάποιος είχε στήσει το όλο σκηνικό... Το σήμα κινδύνου ήρθε 20 μίλια νότια από το ελληνικό νησί, η Αθήνα εξέδωσε σχετική ΝΟΤΑΜ για επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, αλλά η Άγκυρα αποδείχθηκε "πιο γρήγορη" και επέφερε τεράστιο πλήγμα στα εθνικά συμφέροντα αφού η κυβέρνηση αποδείχθηκε ανίκανη να αντιδράσει και να υπερασπίσει την τον έλεγχο που ασκεί η ελληνική διοίκηση σε αυτή την περιοχή. Έλεγχος που της έχει ανατεθεί από διεθνείς οργανισμούς.
Η τουρκική Αεροπορία και το Ναυτικό σε συνεργασία με την Ακτοφυλακή, αντέδρασαν ακαριαία και "σφράγισαν" την περιοχή με μαχητικά και πολεμικά πλοία. Κανένα ελληνικό ιπτάμενο μέσο δεν πλησίασε το αμερικανικό πλοίο παρά τη NOTAM που είχε εκδοθεί (προφανώς κατόπιν εντολής από το ΕΚΣΕΔ που εκτελούσε εντολές της κυβέρνησης) και φυσικά και κανένα πλωτό μέσο. Αποδειχθήκαμε σε διεθνές επίπεδο ανίκανοι να προστατέψουμε αυτό που διατεινόμαστε ότι μπορούμε να εποπτεύσουμε.
Το αποτέλεσμα ήταν στην "αποστειρωμένη" περιοχή να σπεύσει ανενόχλητο το τουρκικό πλοίο έρευνας και διάσωσης ανοικτών θαλασσών TCGS YASAM, το οποίο ρυμούλκησε ανατολικότερα στο τουρκικό λιμάνι Finike το αμερικανικό φορτηγό. Αλλά η Άγκυρα δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτή την ενέργεια, αλλά η τουρκική Διοίκηση Ασφαλείας Ακτών διαμαρτυρήθηκε στην Ελλάδα γιατί εξέδωσε ΝΟΤΑΜ! Δηλαδή γιατί τόλμησε να ασκήσει ένα δικαίωμά της σε μία περιοχή αρμοδιότητάς της και εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.
Και όλα αυτά μόλις τέσσερις ημέρες μετά την συμφωνία Ελλάδος-Κύπρου για δημιουργία ενιαίου χώρου έρευνας και διάσωσης που υπογράφηκε στις 13 Οκτωβρίου και την οποία η Άγκυρα την κουρέλιασε αμέσως μετά. Το επεισόδιο είναι τεράστιας πολιτικής σημασίας και μόνο το γεγονός ότι απεκρύβη, λέει πολλά.
Από ελληνικής πλευράς είχαμε αδυναμία αντίδρασης και υπεράσπισης κυριαρχικών δικαιωμάτων και δικαιωμάτων ελέγχου σε μία εξαιρετικά ευαίσθητη περιοχή για τα εθνικά συμφέροντα. Στην πράξη κουρελιάστηκε και ο Ενιαίος Χώρος Έρευνας και Διάσωσης, ο οποίος προϋποθέτει φυσικά να υπάρχει η πολιτική βούληση και τα μέσα για την εφαρμογή του. Η Άγκυρα με την επιχείρηση αυτή κύκλωσε και "στραγγάλισε" επιχειρησιακά το Καστελόριζο.
Η ελληνική άσκηση "Αετός Β' 2014" που διεξήχθη στην ίδια ακριβώς περιοχή νότια-νοτιοανατολικά του Καστελόριζου και την οποία που αποκάλυψε πάλι το defencenet.gr την περασμένη Δευτέρα 20/10 ήταν απλά μία σπασμωδική κίνηση, μια "πιστολιά στον αέρα". Τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν και το σενάριο της άσκησης έπρεπε να εφαρμοστούν την ώρα που η Άγκυρα "σφράγιζε" με μαχητικά και πλοία την περιοχή και ότι κατόπιν εορτής.
Ποια είναι η απάντηση σε όλα αυτά από την κυβέρνηση; Βάζουν κονδυλοφόρους-πορκουάδες να γράφουν και να “σπικάρουν” ότι "Δεν είναι ώρα να συγκρουστούμε με την Τουρκία"... Λες και η ιστορία θα περιμένει 50 ή 100 χρόνια την Ελλάδα να "ετοιμαστεί" για να συγκρουστεί με την Τουρκία ή θα περίμενε τον Ιωάννη Μεταξά να ολοκληρώσει την πολεμική του προπαρασκευή πριν οι Ιταλοί ορμήσουν στην Ελλάδα.
Μάλλον στα πολιτικά γραφεία της πλέον ανίκανης και διεφθαρμένης ελίτ στην ελληνική ιστορία μέχρι σήμερα, θεωρούν ότι έχουν χάσει τον πόλεμο πριν καν τον ξεκινήσουν. Και παίρνουν στο λαιμό τους ολόκληρη τη χώρα...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ανακριβειες, παραπληροφορηση και διμιουργια λανθασμενων εντυπωσεων χωρις οριο. Κυριοι, ειμαι ο πλοιαρχος του ΘΑΛΑΜΗΓΟΥ και οχι φορτηγου ΜΑΧ, στο οποιο αναφερεστε. Τα πραγματα δεν εγιναν ουτε κατα διανοια ετσι οπως τα γραφετε. Ακουστε λοιπον την αληθεια. Νοτια του Καστελοριζου, ειχα μικρη μηχανικη βλαβη, την οποια και παλευα να διρθωσω, χωρις ουδεμια προθεση να εκπεμψω σημα κινδυνου, αφου και ο καιρος ηταν καλος και ειχα πολλους τροπους να επισκευασω τη βλαβη. Αλλωστε, ειχα προβλημα με τη φορτισι των ματαριων μου, αρα δεν ειχα τη δυνατοτητα με ασθενες ρευμα να καλεσω βοηθεια μεσω του ραδιοτηλεφωνου. Διπλα μου περναγε ενα Τουρκικο εμπορικο πλοιο. το οποιο το ασθενες μου σημα επιασε και του ζητησα το τηλεφωνο του. Ζητησα λοιπον μεσω τηλεφωνου, εαν μπορουν ειτε να μου πουλησουν δυο μπαταριες ειτε να μου τις φορτισουν. Εκεινοι, μου αποκριθηκαν οτι πολυ κοντα ειναι η Τουρκικη ακτοφυλακη, στην οποια και μιλησαν χωρις να με ρωτησουν και θα ερχοταν να με βοηθησουν αφου ηταν πολυ κοντα μας. Δεχτηκα τη βοηθεια. Πραγματι οι Τουρκοι βοηθησαν, μου εφεραν μπαταριες, και το θεμα εληξε σε λιγη ωρα. Συναμα, εφτασε διπλα μας και η Ελληνικη ακτοφυλακη, με καθε προθυμια και με ρωτησαν εαν μπορουν να κανουν και αυτοι κατι, αλλα ημουν πλεον ασφαλης και εν πορεια. Μαλλιστα με πηραν τηλεφωνο και απο το θαλαμο επιχειρησεων και εκαναν τα παντα να βοηθησουν. Η Ελληνικη ακτοφυλακη εμεινε διπλα μου για τις επομενες δυο τουλαχιστον ωρες. Στο μεταξυ, η αντλια θαλασσης μου παρουσιασε διακοπες αντλησης, οποτε αποφασισα να πιασω λιμανι για επισκευη. Ο θαλαμος επιχειρησεων μου προτεινε ν πιασω στο Καστελοριζο, ομως εκρινα ασκοπο αυτον τον προορισμο, διοτι το Καστελοριζο δεν εχει μηχανουργικη υποδομη. Ετσι, αποφασισα να παω στο κοντινο Φινικε, οπου εχει μεγαλη μαρινα και διεξαγονται καθε τυπου επισκευες ευκολα. Μετα απο αυτη μου την αποφαση, και αφου διαβεβαιωσα την Ελληνικη ακτοφυλακη οτι ειμαι 100% ασφαλης, εφυγαν και εγω συνεχισα ιδια δυναμει προς το Φινικε, οπου και επισκευασα ολα τα τεχνικα θεματα που ειχα. Την μεθεπομενη μερα, απεπλευσα κανονικα. Αρα, ουτε αποκλεισμος εγινε, ουτε ολες οι αηδιες που γραφετε. Ηταν ενα απλο συνηθισμενο περιστατικο απο αυτα που συμβαινουν καθημερινα στις θαλασσες. Οταν δε, ειμαστε στη θαλασσα με προβλημα, δεν υπαρχουν ουτε σημαιες, ουτε κρατη, ουτε διαμαχες ουτε τιποτα, υπαρχουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ που βοηθανε και ΑΝΘΡΩΠΟΙ που δεχονται με χαρα τη βοηθεια. Τα υπολοιπα ειναι σεναρια επιστημονικης φαντασιας και για την τηλεοραση, απλα μακρυα απο καθε αληθεια. Μετα τιμης Νικος Λαρδης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνακριβειες, παραπληροφορηση και διμιουργια λανθασμενων εντυπωσεων χωρις οριο. Κυριοι, ειμαι ο πλοιαρχος του ΘΑΛΑΜΗΓΟΥ και οχι φορτηγου ΜΑΧ, στο οποιο αναφερεστε. Τα πραγματα δεν εγιναν ουτε κατα διανοια ετσι οπως τα γραφετε. Ακουστε λοιπον την αληθεια. Νοτια του Καστελοριζου, ειχα μικρη μηχανικη βλαβη, την οποια και παλευα να διρθωσω, χωρις ουδεμια προθεση να εκπεμψω σημα κινδυνου, αφου και ο καιρος ηταν καλος και ειχα πολλους τροπους να επισκευασω τη βλαβη. Αλλωστε, ειχα προβλημα με τη φορτισι των ματαριων μου, αρα δεν ειχα τη δυνατοτητα με ασθενες ρευμα να καλεσω βοηθεια μεσω του ραδιοτηλεφωνου. Διπλα μου περναγε ενα Τουρκικο εμπορικο πλοιο. το οποιο το ασθενες μου σημα επιασε και του ζητησα το τηλεφωνο του. Ζητησα λοιπον μεσω τηλεφωνου, εαν μπορουν ειτε να μου πουλησουν δυο μπαταριες ειτε να μου τις φορτισουν. Εκεινοι, μου αποκριθηκαν οτι πολυ κοντα ειναι η Τουρκικη ακτοφυλακη, στην οποια και μιλησαν χωρις να με ρωτησουν και θα ερχοταν να με βοηθησουν αφου ηταν πολυ κοντα μας. Δεχτηκα τη βοηθεια. Πραγματι οι Τουρκοι βοηθησαν, μου εφεραν μπαταριες, και το θεμα εληξε σε λιγη ωρα. Συναμα, εφτασε διπλα μας και η Ελληνικη ακτοφυλακη, με καθε προθυμια και με ρωτησαν εαν μπορουν να κανουν και αυτοι κατι, αλλα ημουν πλεον ασφαλης και εν πορεια. Μαλλιστα με πηραν τηλεφωνο και απο το θαλαμο επιχειρησεων και εκαναν τα παντα να βοηθησουν. Η Ελληνικη ακτοφυλακη εμεινε διπλα μου για τις επομενες δυο τουλαχιστον ωρες. Στο μεταξυ, η αντλια θαλασσης μου παρουσιασε διακοπες αντλησης, οποτε αποφασισα να πιασω λιμανι για επισκευη. Ο θαλαμος επιχειρησεων μου προτεινε ν πιασω στο Καστελοριζο, ομως εκρινα ασκοπο αυτον τον προορισμο, διοτι το Καστελοριζο δεν εχει μηχανουργικη υποδομη. Ετσι, αποφασισα να παω στο κοντινο Φινικε, οπου εχει μεγαλη μαρινα και διεξαγονται καθε τυπου επισκευες ευκολα. Μετα απο αυτη μου την αποφαση, και αφου διαβεβαιωσα την Ελληνικη ακτοφυλακη οτι ειμαι 100% ασφαλης, εφυγαν και εγω συνεχισα ιδια δυναμει προς το Φινικε, οπου και επισκευασα ολα τα τεχνικα θεματα που ειχα. Την μεθεπομενη μερα, απεπλευσα κανονικα. Αρα, ουτε αποκλεισμος εγινε, ουτε ολες οι αηδιες που γραφετε. Ηταν ενα απλο συνηθισμενο περιστατικο απο αυτα που συμβαινουν καθημερινα στις θαλασσες. Οταν δε, ειμαστε στη θαλασσα με προβλημα, δεν υπαρχουν ουτε σημαιες, ουτε κρατη, ουτε διαμαχες ουτε τιποτα, υπαρχουν ΑΝΘΡΩΠΟΙ που βοηθανε και ΑΝΘΡΩΠΟΙ που δεχονται με χαρα τη βοηθεια. Τα υπολοιπα ειναι σεναρια επιστημονικης φαντασιας και για την τηλεοραση, απλα μακρυα απο καθε αληθεια. Μετα τιμης Νικος Λαρδης
ΑπάντησηΔιαγραφή