Σε πέντε εκατοµµύρια ευρώ υπολόγισε το ΣΔΟΕ τους διαφυγόντες δασµούς από τα τσιγάρα που εντοπίστηκαν στο «εργοστάσιο» στο Μενίδι. Αλλο µισό εκατοµµύριο είναι οι διαφυγόντες δασµοί από το φορτίο των 3 εκατοµµυρίων τσιγάρων που εντοπίστηκε πριν από δύο µέρες από λιµενικούς στο λιµάνι της Πάτρας. Για το 2010 το εκτιµώµενο ποσό από τους δασµούς που χάνονται αναµένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ, σηµειώνοντας αύξηση 70% σε σύγκριση µε το 2009. «Τους πρώτους 9 µήνες του 2010 εντοπίσαµε στην Ελλάδα όσα λαθραία τσιγάρα είχαν βρεθεί την τριετία 2007-09», επισηµαίνει στέλεχος της διεύθυνσης Ασφαλείας του Λιµενικού.
Η Ελλάδα σταδιακά,
όπως εκτιµούν οι διωκτικές αρχές, από χώρα transit µεγάλων φορτίων λαθραίων τσιγάρων µετατρέπεται και σε χώρα παραγωγής τους. Τα τσιγάρα που βρέθηκαν στο «εργοστάσιο» του Μενιδίου προορίζονταν για τις αγορές της Αγγλίας και της Γερµανίας. «Οι συσκευασίες που βρέθηκαν έχουν τα προειδοποιητικά µηνύµατα για την υγεία σε αγγλικά και γερµανικά. Εκεί το κάθε πακέτο λαθραίου Μarlboro πωλείται προς 7 ευρώ. Τα κέρδη των λαθρεµπόρων µόνο µε τις παρτίδες που κατασχέσαµε θα ξεπερνούσαν τα 350 εκατοµµύρια ευρώ», λέει στα «ΝΕΑ» στέλεχος του ΣΔΟΕ.
Οι 27 τόνοι καπνού, ψιλοκοµµένου και έτοιµου για τύλιγµα, που εντοπίστηκαν στο Μενίδι προέρχονται από ρωσική εταιρεία. Στην Ελλάδα έφτασε µε λαθραία εισαγωγή. «Ολο το φορτίο ήρθε οδικώς µέσω Βουλγαρίας, όπου πλέον λόγω Ε.Ε δεν γίνεται κανένας έλεγχος. Πριν από 2-3 χρόνια θα ήταν αδύνατη η κατασκευή ενός τέτοιου εργοστασίου στη χώρα µας», υποστηρίζουν στελέχη του Τµήµατος Δίωξης Ναρκωτικών του ΣΔΟΕ Αττικής, που εντόπισαν το «εργοστάσιο».
Στις 5 µηχανές του κατασκευάζονταν αποκλειστικά Μarlboro, ενώ άγνωστος παραµένει ο «εγκέφαλος» της επιχείρησης. Για την ώρα καταζητούνται ένας έλληνας και ένας οµογενής από την πρώην Σοβιετική Ενωση, ιδιοκτήτης και ενοικιαστής αντίστοιχα του κτιρίου όπου είχε στηθεί η παράνοµη επιχείρηση. Γενικά λαθραία Μarlboro είχαν καιρό να εµφανιστούν στην αγορά. Σε αυτό βοήθησε και µια µεγάλη επιχείρηση της ΟLΑF, µε τη συνδροµή της Ιντερπόλ, και των αστυνοµικών αρχών των κρατών - µελών της Ε.Ε. Η επιχείρηση Diabolo, όπως ονοµάστηκε, χρηµατοδοτήθηκε εν µέρει από τη Ρhilip Μorris Ιnternational, εταιρεία παραγωγής και του Μarlboro, µεταξύ των άλλων µε το ποσό του 1 δισ. ευρώ για το διάστηµα 2004-2015. Στα 2 πρώτα χρόνια της επιχείρησης κατασχέθηκαν 135 εκατοµµύρια λαθραία τσιγάρα.
«Για κάθε 1 δισεκατοµµύριο λαθραία τσιγάρα που κυκλοφορούν στην αγορά χάνονται περισσότερα από 200 εκατοµµύρια ευρώ από τους δασµούς», σύµφωνα µε σχετικές µελέτες της Ε.Ε.
Σύµφωνα µάλιστα µε εκτιµήσεις της Ευρωπαϊκής Συνοµοσπονδίας Λιανοπωλητών Τσιγάρων, ένα στα δέκα πακέτα τσιγάρων που αγοράζονται στην Ελλάδα είναι λαθραίο. Το λαθρεµπόριο τσιγάρων ή «κοντραµπάντο» στη γλώσσα των λαθρεµπόρων γνώρισε την πρώτη του άνθηση στην Ελλάδα τη δεκαετία του 70. Το κουµάντο στην ευρωπαϊκή αγορά το έκανε η ιταλική Μαφία, και οι έλληνες ναυτικοί θεωρούνταν από τους καλύτερους στην πιάτσα για να «πιλοτάρουν τις µάνες», τα µότορσιπ που όργωναν τη Μεσόγειο και µετέφεραν τα λαθραία. Η αναβίωση
Η αύξηση της τιµής των τσιγάρων σε 8-10 ευρώ ανά πακέτο στις χώρες της Ε.Ε ξανακάνουν το λαθρεµπόριο τσιγάρων µια εξαιρετικά κερδοφόρα επένδυση για το οργανωµένο έγκληµα. «Το κόστος του πακέτου για τις εταιρείες κυµαίνεται από 70 λεπτά έως ένα ευρώ. Ολο το υπόλοιπο είναι φόροι. Για το οργανωµένο έγκληµα το πακέτο κοστίζει λιγότερο από 50 λεπτά. Οταν λοιπόν πουλάει το πακέτο 7 ευρώ στην Αγγλία και τη Γερµανία και 2,5 ευρώ στην Ελλάδα και την Ιταλία, το κέρδος είναι τεράστιο» επισηµαίνει στέλεχος της Δίωξης Ναρκωτικών του ΣΔΟΕ στα «ΝΕΑ».
Σταδιακά στο παιχνίδι των λαθραίων τσιγάρων µπήκε και η Κίνα, όπου πλέον κατασκευάζονται τα περισσότερα λαθραία τσιγάρα. Εκτός από τις γνωστές µάρκες οι λαθρέµποροι κατασκευάζουν και δικές τους µάρκες. Τα τσιγάρα Camelot , Camelford, Jin Ling αποτελούν σήµα κατατεθέν των κοντραµπατζήδων και γνωρίζουν άνθηση στις αγορές του Μεγάλου Βασιλείου και της Γερµανίας, καθώς η τιµή τους είναι η µισή από αυτή που κοστίζει ένα κανονικό πακέτο.
"Tα ΝΕΑ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών