Μία φράση από τον Γιάννη Μανιάτη αρκούσε για να γκρεμίσει το ελεεινό παραμύθι περί “περιβαλλοντικής ανησυχίας” για τον αγωγό.
Ως γνωστόν, το είχαμε γράψει από το 2008, όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι “οικολογικά ανήσυχοι” που ήθελαν να ακυρωθεί ο αγωγός Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη για οικολογικούς λόγους…
Γράφαμε χαριτολογώντας: “δηλαδή τα τάνκερς του Αλαφούζου είναι ποιό οικολογικά από τον αγωγό”!
«Η σημαντικότερη διεθνής παρέμβαση για να μειωθούν οι κίνδυνοι θαλάσσιου ατυχήματος με δεξαμενόπλοιο στα Δαρδανέλια και το Βόσπορο»
(Υφυπουργός ΠΕΚΑ κ. Γιάννης Μανιάτης, 13/12/2010)
του Νικολάου Παπανικολόπουλου
Το ιστορικό του προβλήματος και η ιδέα – λύση
Ο λόγος που γέννησε, το 1993, την ιδέα κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, ήταν οι καθυστερήσεις των δεξαμενόπλοιων,
στα Στενά του Βοσπόρου, από τις Τουρκικές Αρχές, για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
Πράγματι, το 1993 η Τουρκία, επικαλούμενη λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας ανακοίνωνε ότι από 1-1-1994, θα εφήρμοζε – όπως και έκανε – ειδικό αυστηρό Κανονισμό (Marmara Traffic Regulations) για τη διέλευση των δεξαμενόπλοιων από το Βόσπορο…»
Τότε, μετά από έντονες διαμαρτυρίες των...