Αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο επιβολής «τσουχτερού» προστίμου φέρεται να βρίσκεται η ελληνική θυγατρική της πολυεθνικής Carrefour εάν τελικά υιοθετηθεί...εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για εναρμονισμένη πρακτική στον καθορισμό τιμών πώλησης και προμηθειών.
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η υπόθεση εξετάζεται εδώ και καιρό από την αρμόδια υπηρεσία και οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να εκδοθούν μέσα στις επόμενες 2-3 εβδομάδες.
Ολο το σκεπτικό της εισήγησης φέρεται να κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με την «υπόθεση DIA», στην οποία επιδικάστηκε πρόστιμο πέντε εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, φαίνεται να αποτελεί προηγούμενο πάνω στο οποίο κινούνται αρκετές υποθέσεις που εξετάζει η Επιτροπή.
Ο φάκελος Carrefour άνοιξε μετά από καταγγελίες των εταιρειών Σίσκος Γκρουπ Α.Ε., Θεσσαλονίκη Σούπερ Μάρκετ, Ακρίτας και Ακρίτας Υπεραγορά περί παράβασης των κανόνων ανταγωνισμού από την επιχείρηση Carrefour Μαρινόπουλος. Η καταγγελία αφορούσε το σύστημα δικαιόχρησης (franchise) στην αλυσίδα 5 Μαρινόπουλος.
Στις συμβάσεις δικαιόχρησης ο ενδιαφερόμενος επιχειρηματίας μπορεί να ανοίξει υποκατάστημα της εταιρείας συμφωνώντας με αυτή σε μια σειρά από όρους. Για παράδειγμα καταβάλλει ένα ποσό ως δικαίωμα εισόδου (royalties), πληρώνει κάθε χρόνο ένα ποσό στην εταιρεία που εντάσσει το κατάστημά του και υποχρεώνεται να τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές. Παράλληλα δεσμεύεται από ορισμένους κανόνες αναφορικά με τη διακίνηση των προϊόντων. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια όρια, βάσει νομολογιών και κανόνων ανταγωνισμού, ώστε να προστατεύεται και ο καταναλωτής και ο επιχειρηματίας από αθέμιτες πρακτικές.
Στην εισήγηση διαπιστώνεται ότι από την εξέταση των εμπορικών πρακτικών της Carrefour προκύπτουν στοιχεία που συνιστούν «κάθετο περιορισμό καθορισμού τιμών μεταπώλησης καθώς και κάθετο περιορισμό αμοιβαίων προμηθειών μεταξύ των δικαιοδόχων και διανομέων της Carrefour την περίοδο 2003-2008».
Στη νέα αυτή υπόθεση η εισήγηση περί «καθέτων περιορισμών» υποδηλώνει πως υπάρχουν στοιχεία ότι η μητρική εταιρεία επέβαλε στους επιχειρηματίες που εντάχθηκαν στο σύστημα του franchising τις τιμές λιανικής πώλησης προϊόντων, ενώ τους υποχρέωνε να προμηθεύονται προϊόντα μόνο από αυτήν. Με βάση τη νομολογία η μονομερής δέσμευση άμεσα ή έμμεσα τιμών λιανικής πώλησης κωδικών από τον προμηθευτή προς τον αγοραστή συνιστά επιβολή αυθαιρέτων όρων συναλλαγής.
Αρμόδιες πηγές σημειώνουν πως η υπόθεση, που βρίσκεται πλέον στο στάδιο της τελικής συζήτησης στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού «κουμπώνει» με αυτήν της DIA , καθώς το σύνολο των ευρημάτων και των στοιχείων που «δένουν» την περίπτωση εναρμονισμένης τακτικής έχουν ήδη ερευνηθεί στην άλλη πολυεθνική.
Τότε η εταιρεία είχε «επιβάλει μονομερώς στις δικαιοδόχους τις τιμές μεταπώλησης των προϊόντων της και μάλιστα σε ορισμένους εξ αυτών κάτω του κόστους (περίπτωση πωλήσεων προϊόντων DIA με κάρτα Club DIA), προκαλώντας σε αυτούς σημαντικές ζημίες», γεγονός που κρίθηκε ότι θεμελιώνει την «ύπαρξη καταχρηστικής συμπεριφοράς εκ μέρους της δικαιοπαρόχου».
Θυμίζουν, δε, πως στον «φάκελο DIA» η Επιτροπή είχε επιβάλει το 2008 πρόστιμο 5.192.346 ευρώ για τον καθορισμό των τιμών μεταπώλησης και επιπλέον ποινή σε περίπτωση συνέχισης ή επανάληψης της παράβασης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών