Αν εννοεί τη δημοκρατία εκείνη, όπου πράγματι θα κυριαρχεί ο Λαός ως ομοιογενές σύνολο τα άτομα του οποίου συνδέονται με δεσμούς αίματος, και όχι τυχάρπαστοι «εκπρόσωποί του» ή ακόμη και αλλόφυλοι, τότε ναι, είμαστε υπέρ αυτής της δημοκρατίας. Αν πάλι εννοεί την δημοκρατία εκείνη, έτσι όπως....
έχει δημιουργηθεί αυτή κατά τα τελευταία χρόνια, μετά τη μεταπολίτευση, όπου κυριαρχεί η διαφθορά, τα σκάνδαλα και το εθνικό ξεπούλημα τότε δηλώνουμε ευθαρσώς ότι είμαστε απέναντι της. Ας αναλύσουμε όμως την έννοια της δημοκρατίας.
Όπως είπε ένας μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος, η δημοκρατία θα ήταν τέλειο πολίτευμα, αν όλοι οι πολίτες ήταν τέλειοι και διέθεταν όλοι πολιτική αρετή. Δηλαδή σε έναν ιδεατό κόσμο όπου όλα θα ήταν τέλεια, ίσως ήταν και το τέλειο πολίτευμα. Επειδή όμως οι αρχαίοι φιλόσοφοι ζούσαν στη γη, και όχι σε ιδεατές ή εξωγήινες σφαίρες κατάλαβαν ότι αυτό το πολίτευμα, διακρινόταν από αδυναμίες, οι οποίες προκύπτουν συνέχεια και πάντα κατά την άσκηση του. Ως επί το πλείστον, βέβαια οι αρχαιοέλληνες φιλόσοφοι ήταν αντιδημοκράτες. Θα ήταν περιττό να παραθέσουμε τις σχετικές ρήσεις των μεγάλων αυτών ανδρών που κατηγορούσαν το πολίτευμα αυτό ως φαύλο που οδηγεί αναπόφευκτα στο χάος. Θα παραθέσω την πασίγνωστη ρήση του Ισοκράτους που παραδέχεται τις αυτοκαταστροφικές τάσεις του πολιτεύματος αυτού: «Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.».
Στην ίδια βάση αντιλήψεων κινούταν και ο Πλάτων, που ισχυριζόταν πως.....
διαβάστε τη συνέχεια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών