Όχι φυλακές για τους Εθνικιστές - Το χρονικό της σκευωρίας κατά της τρίτης πολιτικής δύναμης

Οι Νεκροί για την Ιδέα μας θυμίζουν το χρέος της θυσίας απέναντι στα Ιδανικά μας...


Θερμή παράκληση προς όλους τους αναγνώστες...Διαβάστε οπωσδήποτε την ανάρτηση: "Σιωνισμός και Παγκοσμιοποίηση"

Κυριακή, Ιουλίου 19, 2015

Η ροή του Μύθου μέσα από τα κόμικς




Ο ΜΥΘΟΣ

Κάθε Μύθος, ανεξάρτητα από την φύση του, εξαγγέλλει ένα γεγονός, το οποίο συνέβη σε αλλοτινούς χρόνους και αποτελεί ένα πρότυπο της πραγματικότητας. Ένα ιδανικό πρότυπο ή μοντέλο της θείας προέλευσης, που εξηγεί μια Ιερή, Ανώτερη πραγματικότητα, την δομή της και το πώς και το γιατί μετουσιώθηκε σε ύπαρξη. Ο Μύθος χρησιμοποιεί μια συμβολική γλώσσα, αλληγορική, για την οποία απαιτείται αποκρυπτογράφηση. Οι παραστάσεις των Μύθων είναι μεταφορικές, καθώς κρύβουν ψυχολογικές αλλά και μεταφυσικές νύξεις. Μέσα από αυτό το διπλό πρίσμα τα σημαντικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά κάθε τοπικού και κοινωνικού νόμου, περιβάλλοντος ή ιστορίας μπορούν να μεταμορφωθούν σε αποκαλύψεις της υπερβατικότητας. Για να γίνει, όμως, αυτό πρέπει ο Άνθρωπος να....
απελευθερώσει το νου του από την απλοϊκή προσήλωση πάνω σε λανθασμένες ιδέες, που προέρχονται από τον υλικό κόσμο, και να ανοίξει την καρδιά στο πλήρες θαύμα της Ζωής. Εκείνοι που δεν γνωρίζουν το σημείο, μπορούν να περάσουν πάνω από έναν ανεκτίμητο θησαυρό χωρίς να τον ανακαλύψουν.
Ο Μύθος, ως μοναδικό και διαχρονικό πρότυπο, έχει την τάση να ενσαρκώνεται στον βέβηλο κόσμο. Έτσι ο Μύθος καταργεί την Ιστορία με την σημερινή έννοια του όρου -αμετάβλητα και ανεπανάληπτα συμβάντα- για μια «υποδειγματική ιστορία», η οποία μπορεί να επαναλαμβάνεται και που αποκτά νόημα και αξία χάρη ακριβώς σ’ αυτή την επανάληψη. Η αρχική ιστορία πρέπει να επαναλαμβάνεται γιατί κάθε αρχέγονη Θεοφάνεια είναι άφθονη, δεν δύναται να εξαντληθεί σε μια και μόνο εκδήλωση. Ο Μύθος αποτελεί μια «Ιστορία προς μίμηση». Ο Άνθρωπος που «μιμείται» ένα μυθικό πρόσωπο ή πιο απλά ακούει τελετουργικά (με την συμμετοχή του) την αφήγηση ενός μύθου, αποσπάται από το θνητό γίγνεσθαι, ικανοποιώντας την τάση και την ανάγκη που έχει, να πραγματοποιεί κατά ένα συγκεκριμένο τρόπο ένα ιδανικό πρότυπο, να ζει «εμπειρικά» την αιωνιότητα.
Όμως, το φιλελεύθερο ιδεώδες του «αυτοδιαχειριζόμενου» ατόμου, η βιομηχανική ανάπτυξη και η έκρηξη της εκσυγχρονιστικής λαίλαπας μεταμόρφωσαν τόσο πολύ την ανθρώπινη ζωή, ώστε το από παλιά κληροδοτημένο και άχρονο σύμπαν των Συμβόλων εξαφανίστηκε. Τα Ιδεώδη και τα πρότυπα της σύγχρονης κοινωνίας δεν είναι εκείνα της Ιερατικής παντομίμας, που έκανε ορατές στην Γη τις ουράνιες μορφές, αλλά αυτά της επίγειας-υποχθόνιας κατάστασης τους σκληρού και ανελέητου ανθρώπου για υλική υπεροχή και αναλόγου είδους απολαβές. Παρ’ όλα αυτά, τα Αρχέτυπα εκφράζονται μέσα από τους Μύθους και εξακολουθούν να είναι δημιουργικά, έστω και αν έχουν υποβιβαστεί σε ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα. Οι Μύθοι μπορεί να έχουν υποβιβαστεί σε επικούς θρύλους, μουσική αφήγηση (από μπαλάντες και παραδοσιακά ακούσματα μέχρι Heavy Metal ήχους), μυθιστορήματα, διηγήματα επιστημονικής-ηρωϊκής φαντασίας, αστυνομικές ιστορίες ή εικονογραφημένα κόμικς, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν έχουν χάσει ούτε την Δομή, ούτε την Αξία τους. Βεβαίως, κάθε νέα μετατόπιση προκαλεί μια «συσκότιση» της αρχικής καθαρότητας, αλλά τα πρότυπα που μεταβιβάστηκαν από το πιο μακρινό παρελθόν δεν εξαλείφονται, δεν χάνουν την δύναμη της ανάπλασής τους. Παραμένουν έγκυρα και ακέραια για την σύγχρονη συνείδηση, καθώς το Απόλυτο δεν μπορεί να αφανιστεί, αλλά απλώς υπόκειται σε «υποβιβασμούς». Έτσι, μέσα από την δράση των ηρώων στα κόμικς, των σύγχρονων διηγημάτων ηρωικής, επιστημονικής, αστυνομικής φαντασίας και λογοτεχνίας, μπορούμε να αναγνωρίσουμε τις δοκιμασίες, τα πάθη και τις περιπλανήσεις των μυθικών, επικών ή δραματικών Ηρώων (Ηρακλής, Οδυσσέας, Αχιλλέας, Πάρσιφαλ, Ζίγκφριντ, Φάουστ κ.α.) και στην δομή τους μπορούμε να ανακαλύψουμε πολλά κοινά στοιχεία.
ΤΑ ΚΟΜΙΚΣ
Ξεκινώντας, θα ήταν χρήσιμο γίνει μια μικρή αναφορά σ’ αυτό το είδος τέχνης και στην ιστορική εξέλιξη των κόμικς. Σύμφωνα με.....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών