Χάος αναμένεται να επικρατήσει στα δημόσια σχολεία την ερχόμενη σχολική χρονιά, αφού θα υπάρξει αθρόα φυγή εκπαιδευτικών λόγω του συνταξιοδοτικού και λόγω των σοβαρότατων περικοπών που αποφάσισε η κυβέρνηση (σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σταθερότητας) στις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών.Φέτος, το υπουργείο Παιδείας έχει να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα. Αυτό της ομαλής λειτουργίας των...
σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί, όμως, από την πλευρά τους εκτιμούν ότι τον Σεπτέμβριο, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα προβλήματα στα σχολεία θα είναι τεράστια και θα οφείλονται στα μεγάλα κενά που θα υπάρξουν σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Από την άλλη, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει ξεκινήσει ήδη έναν μεγάλο αγώνα δρόμο προκειμένου να «εξοικονομήσει» προσωπικό χωρίς να κάνει νέες προσλήψεις. Στο μεταξύ, όμως, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, μέχρι αυτήν τη στιγμή έχουν κατατεθεί περίπου 12.000 αιτήσεις συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών και μέχρι τις 10 Αυγούστου, που λήγει η προθεσμία, μπορεί να αυξηθούν σημαντικά. Επίσης, φέτος υπολογίζεται ότι θα μειωθούν περίπου κατά 50% οι μόνιμοι διορισμοί και κατά περίπου 70%-80% οι προσλήψεις αναπληρωτών, δηλαδή συνολικά θα υπάρχουν «διαθέσιμοι» περίπου 10.000 λιγότεροι δάσκαλοι και καθηγητές από πέρυσι. Οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι οι φετινοί διορισμοί δεν θα μπορέσουν να καλύψουν ούτε το 50% των κενών θέσεων και δηλώνουν ότι τα σχολεία θα αντιμετωπίσουν μια «μαύρη» χρονιά, με πολλά και σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως η απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών για τους μαθητές. Σύμφωνα μάλιστα με τους δασκάλους, αμφίβολο είναι αν θα λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο και τα 800 Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα (τα οποία, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, θα έχουν διευρυμένο ωράριο -μέχρι τις 2 το μεσημέρι- και ενιαίο, εμπλουτισμένο πρόγραμμα), αφού δεν θα υπάρχουν δάσκαλοι ούτε και για τα κανονικά δημοτικά σχολεία. Ιδιαίτερα γι’ αυτά τα σχολεία το υπουργείο Παιδείας έχει φιλόδοξο πρόγραμμα (για το οποίο χρειάζεται χρήμα και προσωπικό), όπως ενίσχυση του γλωσσικού μαθήματος με προγράμματα φιλαναγνωσίας, ενίσχυση των μαθηματικών, ενίσχυση και βελτίωση της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, παιδαγωγική αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών και εισαγωγή του μαθήματος των Η/Υ στο υποχρεωτικό ωράριο σε όλες τις τάξεις κ.ά. Κατά τα λοιπά, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι, λόγω των κενών στα σχολεία, οι μαθητές θα στριμώχνονται μέσα σε αίθουσες με μεγαλύτερο αριθμό παιδιών, αφού θα υπάρξει ανάγκη για σύμπτυξη τμημάτων. Και προσπάθεια καταγραφής των «χαμένων» εκπαιδευτικών Περιορισμός στις αποσπάσεις Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας έχουν γνώση της κατάστασης που θα δημιουργηθεί και γι’ αυτόν τον λόγο κάνουν ό,τι μπορούν για να συγκεντρώσουν προσωπικό με κάθε τρόπο. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά έγιναν δραστικοί περιορισμοί στις αποσπάσεις (κατά 60%) σε διοικητικές θέσεις, ενώ ανακλήθηκαν εκπαιδευτικοί -προκειμένου να υπηρετήσουν στις οργανικές θέσεις τους- από το εξωτερικό, από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπηρεσίες κ.λπ. Οπως τόνισαν χθες στο «Εθνος» υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, αυτήν τη στιγμή γίνεται ένας τιτάνιος αγώνας ώστε το πρώτο πενθήμερο του Σεπτεμβρίου όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι στη θέση τους. Υπογραμμίζουν, μάλιστα, ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξορθολογισμό στην κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού γίνεται τακτοποίηση με τους υπεράριθμους, υπάρχουν ρυθμίσεις για να συμπληρώνουν τα ωράριά τους όσοι δεν το έκαναν μέχρι τώρα, ενώ ακόμη γίνεται προσπάθεια καταγραφής εκπαιδευτικών που είναι «χαμένοι». Τέλος, οι ίδιοι παράγοντες υποστηρίζουν ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ασκεί πιέσεις ώστε να αυξηθούν τα κονδύλια για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι έχουν να αντιμετωπίσουν μια εξαιρετικά δύσκολη σχολική χρονιά. Αναπληρωτές - Ωρομίσθιοι για το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα «Μας στερούν την ελπίδα διορισμού» Η φετινή χρονιά είναι δύσκολη για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που χρόνια τώρα στηρίζουν τα δημόσια σχολεία και καλύπτουν σοβαρές ανάγκες. Οπως οι ίδιοι λένε, το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα (για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών) αδικεί και πλήττει καίρια μεγάλο αριθμό αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών. Θεωρούν, μάλιστα, ότι ο θεσμός του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου αποτελεί μια μετονομασία του ωρομίσθιου και όχι αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, ενώ η τριετής παραμονή στον τόπο διορισμού του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού δημιουργεί πολλαπλά οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα. Επίσης, κρίνουν ότι οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για τη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας θεωρούνται τουλάχιστον ανεπαρκείς και ότι η ασάφεια των διατάξεων που αφορούν τη ρύθμιση του 30μηνου και του 24μηνου τους στερούν την ελπίδα διορισμού, ενώ ο περιορισμένος αριθμός εισακτέων στην ΑΣΠΑΙΤΕ απομακρύνει από τις τεχνικές ειδικότητες τη δυνατότητα διορισμού. Γι΄ αυτούς τους λόγους η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών διεκδικεί: Συνέχιση των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών με το ισχύον σύστημα και μετά το 2012 με ποσοστό 60% από τον νέο προτεινόμενο πίνακα διορισμών και κατά 40% από τον πίνακα προϋπηρεσίας. Διασφάλιση του διορισμού σε σύντομο χρονικό διάστημα όσων εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του 24μηνου και του 30μηνου. Μείωση του ορίου προϋπηρεσίας των 24 μηνών για ένταξη στον νέο πίνακα επιτυχόντων ΑΣΕΠ μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου και με ισχύ μέχρι τον μόνιμο διορισμό των εκπαιδευτικών. Ουσιαστική μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στον προτεινόμενο νέο πίνακα διορισμών και προσλήψεων. Αύξηση του αριθμού εισακτέων στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Βελτίωση των όρων λειτουργίας του θεσμού του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.
"Έθνος"
Σάββατο, Ιουλίου 17, 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών