Σε μια πολύ σημαντική αποκάλυψη προβαίνει το μακεδονικό blog taxalia για την περίπτωση του νυν Δημάρχου Γ. Μπουτάρη που σχετίζεται με το δικαίωμά του να είναι Δήμαρχος και να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης κατείχε, ενώ ήταν Δήμαρχος, μια θέση (Πρόεδρος Φεστιβάλ Κινηματογράφου) που αποτελεί ασυμβίβαστο με τη νυν διοικητική του θέση αλλά και τη μελλοντική του πρόθεση να κατέλθει υποψήφιος.
Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο-ένσταση που κατατέθηκε:
Μετράει ώρες;
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του TAXALIA, ο νυν Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δεν έχει δικαίωμα να είναι υποψήφιος στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, ενώ παράλληλα θα πρέπει να εκπέσει άμεσα από το αξίωμά του! Όπως μάλιστα μαθαίνουμε, έχει ήδη συνταχθεί σχετική ένσταση που......
αναμένεται να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης. Η ένσταση αυτή επικαλείται την μέχρι πρότινος ιδιότητα του Γιάννη Μπουτάρη ως Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης!
Ψάχνοντας το θέμα, ανατρέξαμε στη νομοθεσία και καταρχήν στα Κωλύματα και ασυμβίβαστα του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄/07-06-2010), δηλαδή του «Νόμου Καλλικράτη». Πράγματι λοιπόν, διαβάζοντας το εδάφιο στ) της παραγράφου 1 και την παράγραφο 8 του άρθρου 14 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα» του Νόμου, συμπεράναμε καταρχήν ότι ο νυν Δήμαρχος για να είναι υποψήφιος θα έπρεπε να μην είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών. Διαπιστώσαμε όμως επιπλέον ότι οι δύο αυτές ιδιότητες δεν αποτελούν μόνο κώλυμα εκλογιμότητας, αλλά και ασυμβίβαστο. Δηλαδή με απλά λόγια, κακώς ο κ. Μπουτάρης ήταν τόσο καιρός και Δήμαρχος και Πρόεδρος του Φεστιβάλ!
Επειδή ακόμη και εμείς, διαβάζοντας το κείμενο της ένστασης πέσαμε κυριολεκτικά από τα σύννεφα, ψάξαμε να δούμε επίσης τη νομοθεσία που διέπει το Φεστιβάλ και μνημονεύεται στην ένσταση αυτή. Αναφέρεται λοιπόν ο Ν. 3905/2010 (ΦΕΚ 219/τ.Α΄/23-12-2010). Ο Νόμος αυτός ορίζει ότι το Φεστιβάλ εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού (παράγραφος 3 του άρθρου 21), ενώ ο Υπουργός διορίζει απευθείας τον Πρόεδρο του Δ.Σ. (παράγραφοι 1, 2 & 3 του άρθρου 26). Πράγματι λοιπόν, ο Γιάννης Μπουτάρης διορίστηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ με την με αριθμό ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/721/51/25-07-1011 Απόφαση του τότε Υπουργού Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Παύλου Γερουλάνου (ΦΕΚ 258/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./10-08-2011).
Από τότε λοιπόν και μέχρι τη στιγμή που έπαψε να είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. δεν μπορούσε να έχει την ιδιότητα του Δημάρχου!
Πότε όμως έπαψε να είναι και τυπικά Πρόεδρος; Η ένσταση που διαβάσαμε το γράφει κι αυτό και όπως μας ειπώθηκε αυτός ήταν και ο λόγος της καθυστέρησης της υποβολής της, ώστε να συμπληρωθεί και το στοιχείο αυτό. Το παραπάνω φαίνεται στην με αριθμό ΥΠΠΟΑ/ΓΔΔΥ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/66054/8059/6916/364/12-03-1014 (ΦΕΚ 156/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./26-03-2014) Απόφαση του νυν Υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου, με την οποία διορίστηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ ο Σκηνοθέτης κ. Σμαραγδής στη θέση του παραιτηθέντος Γιάννη Μπουτάρη. Αυτή η Υπουργική Απόφαση αναφέρει χαρακτηριστικά: «3. Την αριθμ. 7510/20.11.2013 επιστολή του Ιωάννη Μπουτάρη, με την οποία υπέβαλε την παραίτησή του από την θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για προσωπικούς λόγους…».
Ακόμη λοιπόν κι αν θεωρήσει κάποιος ως ημερομηνία παραίτησής του Γ. Μπουτάρη την 20-11-2013 και όχι την από 12-03-2014 αποδοχή της από τον Υπουργό, απομένουν έως τις εκλογές μόνο 6 μήνες. Και όχι πάνω από 18 που προβλέπει ο Νόμος Καλλικράτη» ως απαιτούμενο για να έχει δικαίωμα υποψηφιότητας ως Δήμαρχος.
Και ένα επιπλέον στοιχείο, που μας το έδωσε νομικός όταν του θέσαμε το ζήτημα: Αυτή τη στιγμή είναι προς ψήφιση στη Βουλή Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών». Σε αυτό το νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 26 υπάρχει τροποποίηση του σχετικού άρθρου 14 του Νόμου Καλλικράτη ως προς τα κωλύματα και ασυμβίβαστα. Όμως, μας ειπώθηκε ότι η τροποποίηση αυτή αφορά άλλες κατηγορίες προσώπων και όχι περιπτώσεις σαν του νυν Δημάρχου Θεσσαλονίκης.
Για να γυρίσουμε και στο πολιτικό σκέλος της υπόθεσης και εφόσον όλα τα παραπάνω αποδειχθούν και στα αρμόδια όργανα, αναρωτιόμαστε κάτι. Ήταν όντως προσωπικοί οι λόγοι της παραίτησης του Δημάρχου το Νοέμβριο; Μήπως το ήξερε το πρόβλημα και ήθελε κοινώς «να την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια» σε ανύποπτο χρόνο; Μήπως έτσι εξηγείται και η θέληση του Γιάννη Μπουτάρη να αναλάβει Πρόεδρος του Φεστιβάλ στη θέση του ο κος Βούγιας…; Μήπως δηλαδή προσπάθησε με το ίδιο χαρτί να σώσει και τον εαυτό του τον Νοέμβριο παραιτούμενος, αλλά και να κάψει τον Σπύρο…;
ΥΓ: Και για ποιόν ακόμα χτυπάει η καμπάνα;
ΜΟΥΤΖΑΧΕΝΤΙΝ
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης κατείχε, ενώ ήταν Δήμαρχος, μια θέση (Πρόεδρος Φεστιβάλ Κινηματογράφου) που αποτελεί ασυμβίβαστο με τη νυν διοικητική του θέση αλλά και τη μελλοντική του πρόθεση να κατέλθει υποψήφιος.
Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο-ένσταση που κατατέθηκε:
Μετράει ώρες;
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του TAXALIA, ο νυν Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης δεν έχει δικαίωμα να είναι υποψήφιος στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, ενώ παράλληλα θα πρέπει να εκπέσει άμεσα από το αξίωμά του! Όπως μάλιστα μαθαίνουμε, έχει ήδη συνταχθεί σχετική ένσταση που......
αναμένεται να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης. Η ένσταση αυτή επικαλείται την μέχρι πρότινος ιδιότητα του Γιάννη Μπουτάρη ως Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης!
Ψάχνοντας το θέμα, ανατρέξαμε στη νομοθεσία και καταρχήν στα Κωλύματα και ασυμβίβαστα του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄/07-06-2010), δηλαδή του «Νόμου Καλλικράτη». Πράγματι λοιπόν, διαβάζοντας το εδάφιο στ) της παραγράφου 1 και την παράγραφο 8 του άρθρου 14 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα» του Νόμου, συμπεράναμε καταρχήν ότι ο νυν Δήμαρχος για να είναι υποψήφιος θα έπρεπε να μην είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών. Διαπιστώσαμε όμως επιπλέον ότι οι δύο αυτές ιδιότητες δεν αποτελούν μόνο κώλυμα εκλογιμότητας, αλλά και ασυμβίβαστο. Δηλαδή με απλά λόγια, κακώς ο κ. Μπουτάρης ήταν τόσο καιρός και Δήμαρχος και Πρόεδρος του Φεστιβάλ!
Επειδή ακόμη και εμείς, διαβάζοντας το κείμενο της ένστασης πέσαμε κυριολεκτικά από τα σύννεφα, ψάξαμε να δούμε επίσης τη νομοθεσία που διέπει το Φεστιβάλ και μνημονεύεται στην ένσταση αυτή. Αναφέρεται λοιπόν ο Ν. 3905/2010 (ΦΕΚ 219/τ.Α΄/23-12-2010). Ο Νόμος αυτός ορίζει ότι το Φεστιβάλ εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού (παράγραφος 3 του άρθρου 21), ενώ ο Υπουργός διορίζει απευθείας τον Πρόεδρο του Δ.Σ. (παράγραφοι 1, 2 & 3 του άρθρου 26). Πράγματι λοιπόν, ο Γιάννης Μπουτάρης διορίστηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ με την με αριθμό ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/721/51/25-07-1011 Απόφαση του τότε Υπουργού Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Παύλου Γερουλάνου (ΦΕΚ 258/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./10-08-2011).
Από τότε λοιπόν και μέχρι τη στιγμή που έπαψε να είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. δεν μπορούσε να έχει την ιδιότητα του Δημάρχου!
Πότε όμως έπαψε να είναι και τυπικά Πρόεδρος; Η ένσταση που διαβάσαμε το γράφει κι αυτό και όπως μας ειπώθηκε αυτός ήταν και ο λόγος της καθυστέρησης της υποβολής της, ώστε να συμπληρωθεί και το στοιχείο αυτό. Το παραπάνω φαίνεται στην με αριθμό ΥΠΠΟΑ/ΓΔΔΥ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/66054/8059/6916/364/12-03-1014 (ΦΕΚ 156/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./26-03-2014) Απόφαση του νυν Υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου, με την οποία διορίστηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ ο Σκηνοθέτης κ. Σμαραγδής στη θέση του παραιτηθέντος Γιάννη Μπουτάρη. Αυτή η Υπουργική Απόφαση αναφέρει χαρακτηριστικά: «3. Την αριθμ. 7510/20.11.2013 επιστολή του Ιωάννη Μπουτάρη, με την οποία υπέβαλε την παραίτησή του από την θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για προσωπικούς λόγους…».
Ακόμη λοιπόν κι αν θεωρήσει κάποιος ως ημερομηνία παραίτησής του Γ. Μπουτάρη την 20-11-2013 και όχι την από 12-03-2014 αποδοχή της από τον Υπουργό, απομένουν έως τις εκλογές μόνο 6 μήνες. Και όχι πάνω από 18 που προβλέπει ο Νόμος Καλλικράτη» ως απαιτούμενο για να έχει δικαίωμα υποψηφιότητας ως Δήμαρχος.
Και ένα επιπλέον στοιχείο, που μας το έδωσε νομικός όταν του θέσαμε το ζήτημα: Αυτή τη στιγμή είναι προς ψήφιση στη Βουλή Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών». Σε αυτό το νομοσχέδιο και ειδικότερα στο άρθρο 26 υπάρχει τροποποίηση του σχετικού άρθρου 14 του Νόμου Καλλικράτη ως προς τα κωλύματα και ασυμβίβαστα. Όμως, μας ειπώθηκε ότι η τροποποίηση αυτή αφορά άλλες κατηγορίες προσώπων και όχι περιπτώσεις σαν του νυν Δημάρχου Θεσσαλονίκης.
Για να γυρίσουμε και στο πολιτικό σκέλος της υπόθεσης και εφόσον όλα τα παραπάνω αποδειχθούν και στα αρμόδια όργανα, αναρωτιόμαστε κάτι. Ήταν όντως προσωπικοί οι λόγοι της παραίτησης του Δημάρχου το Νοέμβριο; Μήπως το ήξερε το πρόβλημα και ήθελε κοινώς «να την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια» σε ανύποπτο χρόνο; Μήπως έτσι εξηγείται και η θέληση του Γιάννη Μπουτάρη να αναλάβει Πρόεδρος του Φεστιβάλ στη θέση του ο κος Βούγιας…; Μήπως δηλαδή προσπάθησε με το ίδιο χαρτί να σώσει και τον εαυτό του τον Νοέμβριο παραιτούμενος, αλλά και να κάψει τον Σπύρο…;
ΥΓ: Και για ποιόν ακόμα χτυπάει η καμπάνα;
ΜΟΥΤΖΑΧΕΝΤΙΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών