Όχι φυλακές για τους Εθνικιστές - Το χρονικό της σκευωρίας κατά της τρίτης πολιτικής δύναμης

Οι Νεκροί για την Ιδέα μας θυμίζουν το χρέος της θυσίας απέναντι στα Ιδανικά μας...


Θερμή παράκληση προς όλους τους αναγνώστες...Διαβάστε οπωσδήποτε την ανάρτηση: "Σιωνισμός και Παγκοσμιοποίηση"

Τετάρτη, Ιουλίου 21, 2010

«Ονειρο ζωής η ευρωπαϊκή ποπ σκηνή»

Συνέντευξη του Μιχάλη Χατζηγιάννη στο "Έθνος" του Σαββατου

Θυμάμαι την πρώτη συνέντευξη που έκανα με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη πριν από περίπου δέκα χρόνια. Τότε μου είχε κάνει εντύπωση το πώς μπορεί να βγαίνει μια τόσο γεμάτη φωνή από ένα τόσο νέο παιδί, αλλά και το πώς μπορεί να είναι τόσο προσγειωμένο, συγκροτημένο αλλά και σίγουρο γι’ αυτό που θέλει να κάνει στη ζωή του. Δέκα χρόνια αργότερα και έπειτα από αρκετές ακόμη συνεντεύξεις που μεσολάβησαν, ξανασυζητώ και πάλι με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο και ώριμο πλέον καλλιτέχνη που έχει κερδίσει το στοίχημα με το ελληνικό κοινό, με το οποίο θα επικοινωνεί όλο το καλοκαίρι μέσα από τις συναυλίες του, και ετοιμάζεται ν’ ανοίξει τα φτερά του, να πετάξει μακριά και να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στο εξωτερικό.

Σε βρίσκουμε σε συναυλίες κατά τη διάρκεια ενός δύσκολου οικονομικά καλοκαιριού. Την αντιλαμβάνεσαι φέτος αυτήν τη δυσκολία τόσο στην προσέλευση του κόσμου όσο και στη διοργάνωση των διαφόρων φεστιβάλ;

Οπως όλοι είχαν προβλέψει, είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι όχι μόνον για τη μουσική βιομηχανία αλλά και για όλους τους υπόλοιπους τομείς της κοινωνίας. Μέχρι στιγμής, από αυτά που εγώ γνωρίζω, κάποιες συναυλίες πήγαν πολύ κάτω των προσδοκιών, κάποιες άλλες, λίγες όμως, διατηρούν τη δύναμή τους και έχουν πάει αρκετά καλά, ίσως και καλύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε. Αυτό δείχνει πως σε αυτήν τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία ο κόσμος δεν τα αφόρισε όλα, αλλά έκανε μια αυστηρή επιλογή με βάση το προσωπικό του κριτήριο. 

Θεωρείς πως τα εισιτήρια των συναυλιών στην Ελλάδα είναι ακριβά σε σχέση με την παρούσα οικονομική κατάσταση;
Οι συναυλίες με Ελληνες καλλιτέχνες είναι πολύ φθηνές εάν λάβεις υπ’ όψη σου ότι έχουν ανέβει οι φόροι και οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν εδώ και χρόνια οι ίδιες. Τα 20 ευρώ που κοστίζει ένα συναυλιακό εισιτήριο δεν έχουν αυξηθεί, ενώ όλα τα άλλα ακριβαίνουν. Ωστόσο, οι ξένες συναυλίες είναι πάρα πολύ ακριβές.
Είσαι ένας κατεξοχήν συναυλιακός καλλιτέχνης. Τι είναι αυτό που σε συνεπαίρνει στην ατμόσφαιρα μιας συναυλίας;
Οι συναυλίες δίνουν την ευκαιρία στον κόσμο να τραγουδήσει χορωδιακά, να γίνει ένα. Αυτό δεν μπορείς να το βρεις εύκολα στα κλειστά μαγαζιά γιατί υπάρχει φασαρία, είναι μια θορυβώδης συνεύρεση ανθρώπων που βγαίνουν για να διασκεδάσουν. Η συναυλία έχει πιο πολύ την έννοια της ψυχαγωγίας. Αγγίζει την ψυχή, το πνεύμα, το μυαλό, έχει έναν εκλεπτυσμό και έναν ελιτισμό που δεν τον συναντάς στους κλειστούς χώρους.
Σε κάθε συναυλία σου αισθάνεσαι από τα πρώτα λεπτά αν η βραδιά θα κυλήσει καλά;
Μου έχουν συμβεί και ανατροπές. Να ξεκινήσει η συναυλία λίγο μουδιασμένη και μετά να πάρει μια τελείως διαφορετική τροπή. Ευτυχώς, δεν μου έχει συμβεί το αντίθετο. Να ξεκινήσω καλά και στο φινάλε τα πράγματα να είναι υποτονικά.
Τι ζητάει ο κόσμος από σένα στις συναυλίες και τι θέλεις εσύ από το κοινό σου;
Το κοινό ζητάει πάντα να ακούσει κάποια παλαιότερα τραγούδια μου με τα οποία με έχει ταυτίσει και μιλάνε στου καθενός την προσωπικότητα και τη ζωή. Κι είναι πάντα συγκεκριμένα τα τέσσερα - πέντε αυτά τραγούδια: «Ο Βυθός», «Το σ’ αγαπώ», «Το πάρτι», «Να μείνεις εδώ»... Για κάποιο περίεργο λόγο, όπου κι αν πηγαίνω, τα αγαπημένα τραγούδια είναι αυτά. Εγώ, από την άλλη, δεν χρειάζεται να ζητήσω τίποτα. Γιατί έχω την τύχη ο κόσμος να έρχεται στις συναυλίες μου λες κι είναι κουρδισμένος. Η ενέργεια που έχουν αυτά τα παιδιά είναι πρωτοφανής. Είναι ακούραστοι και δεν σταματούν. Αντιμετωπίζουν τη συναυλία σαν ένα ξέφρενο πάρτι. Και το φετινό καλοκαίρι νιώθω ότι ο κόσμος έχει μια ανάγκη παραπάνω να διασκεδάσει και να επικοινωνήσει με τον διπλανό του. Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος μου ζητάνε πιο πολύ ρυθμικά τραγούδια.
Πώς εξηγείς το γεγονός ότι εδώ και χρόνια αναδεικνύεσαι «πρωταθλητής» των καλοκαιρινών συναυλιών στην Ελλάδα;
Νομίζω ότι μέτρησαν οι αντοχές... και φυσικά η αγάπη του κόσμου.
Εχεις ήδη συμπληρώσει μία δεκαετία πορείας γεμάτη καλλιτεχνικά αλλά και πολύ επιτυχημένη. Τώρα, με τις εμπειρίες που έχεις, ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που πιστεύεις ότι έπαιξαν βασικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία;
Πραγματικά ήταν μια πολύ γεμάτη δεκαετία. Είμαι ευγνώμων για ό,τι έχω ζήσει. Εχω γυρίσει όλη την Ελλάδα, έχω γνωρίσει εξαιρετικούς ανθρώπους, σπουδαίους χώρους, είμαι γεμάτος. Οσο για την επιτυχία; Νομίζω ότι βοήθησαν όλα από λίγο. Και κυρίως η ομάδα των συνεργατών μου, που είναι η ίδια όλα αυτά τα χρόνια, και όλοι μαζί φροντίσαμε να μην κάνουμε τα καθιερωμένα συναυλιακά προγράμματα, αλλά πάντα είχαμε στο μυαλό μας ότι μεταφέρουμε ένα θίασο τραγουδιού και χαράς, ένα πάρτι σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από τις συναυλίες μου εγώ απευθύνθηκα κυρίως στους συνομηλίκους μου από την επαρχία που μέχρι πριν από λίγα χρόνια δεν είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με αυτό τον τρόπο. Κι έτσι άλλαξε κάτι στη ζωή τους. Μένω έκπληκτος όταν βλέπω παιδιά στην επαρχία να έρχονται να κάνουν τα γενέθλιά τους στη συναυλία μου!
Πόσο έχει αλλάξει η ζωή σου αυτήν τη δεκαετία; Είσαι από τους πιο δημοφιλείς Ελληνες καλλιτέχνες. Η δημοσιότητα σου αρέσει; Σε δυσκολεύει κάποιες φορές;
Η δημοσιότητα είναι μια μορφή εξουσίας που πρέπει ο άνθρωπος να τη χειρίζεται με σωστό τρόπο. Και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να τη χρησιμοποιεί για να δογματίσει ή να διδάξει ή να παρασύρει κάποιους προς ένα συγκεκριμένο ρεύμα.
Πώς έχεις καταφέρει να κρατήσεις την ισορροπία ανάμεσα στη δημοσιότητα και την προσωπική σου ζωή; Εντάξει βγαίνουν κάποια πράγματα προς τα έξω αλλά πάντα με αξιοπρέπεια.
Εάν δεν έχεις γερές βάσεις, εάν δεν είσαι ισορροπημένος μέσα σου αν δεν είναι υγιής η δική σου ζωή θα το χάσεις το παιχνίδι. Γιατί σ’ αυτή τη δουλειά το ένα λάθος μετράει για δέκα. Το βασικό είναι πως τη δημοσιότητα πρέπει να την αποφεύγει κανείς όταν δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος. Και νομίζω ότι όταν το κάνεις αυτό, ο κόσμος το εκτιμά. Νομίζω ότι σε τέτοιους δύσκολους καιρούς όχι μόνον οικονομικά αλλά και πενιχρούς πολιτιστικά είναι καιρός οι άνθρωποι του πνεύματος -δεν αναφέρομαι φυσικά στον εαυτό μου- να κάνουν μια δική τους πολιτική και να επαναφέρουν κάποιες ισορροπίες. Τους χρειάζεται η κοινωνία.
Ποια θεωρείς ότι είναι τα δυνατά σημεία σου ως καλλιτέχνης: η φωνή σου, τα τραγούδια σου, η εμφάνισή σου;
Είναι δύσκολο να μιλάω για τον εαυτό μου. Πάντως πιστεύω ότι βασικό όπλο μου είναι ο τρόπος που ερμηνεύω τα δικά μου τραγούδια. Επειδή τα γράφω στα μέτρα μου και με εκφράζουν απόλυτα. Γι’ αυτό και οι δίσκοι μου δεν διαφέρουν και πολύ ο ένας απ’ τον άλλο. Δεν άγομαι και φέρομαι στη μουσική.
Πόσο δύσκολο είναι να διατηρήσει ένας καλλιτέχνης μακροπρόθεσμα την επιτυχία. Τι χρειάζεται;
Για να διατηρηθεί η επιτυχία πρέπει να υπάρχει πραγματικό ταλέντο. Μπορεί να κάνεις ένα μεγάλο σουξέ, μπορεί για μια εποχή να μεσουρανήσεις, αλλά, εάν δεν έχει ποιότητα και σαν άνθρωπος, δεν θα κάνεις τίποτα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ
Ολοι μείωσαν τις αμοιβές τους
Πόσο έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τη διασκέδαση; Και πώς σχολιάζεις το θέμα της φοροδιαφυγής στη νύχτα το οποίο, αυτή την περίοδο, βγαίνει έντονα προς τα έξω;
Η νύχτα περνάει μια τρομερή κρίση. Τη χρονιά που πέρασε η κίνηση ήταν εξαιρετικά μειωμένη. Πιο κάτω και από τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις. Και όλοι αναγκάστηκαν να μειώσουν τις αμοιβές τους, όχι φυσικά από φιλανθρωπία, αλλά, επειδή δεν γινόταν διαφορετικά. Οσο για τη φοροδιαφυγή; Κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου. Ολοι έχουμε ίσα δικαιώματα και ίσες υποχρεώσεις. Οταν κάποιος παραβαίνει τον νόμο πρέπει να υφίσταται τις κυρώσεις. Από κει και πέρα δεν νομίζω ότι οι τραγουδιστές είναι οι αρχιερείς της φοροδιαφυγής. Τα ίδια και μεγαλύτερα παραπτώματα υπάρχουν σε όλες τις συναλλαγές, από τις μικρότερες μέχρι τις μεγαλύτερες.
Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Πού θα σε δούμε τον χειμώνα;
Από το Φθινόπωρο θα ξεκινήσω μια σειρά συναυλιών, σε διάφορα μέρη του κόσμου, με τον Ντέμη Ρούσσο, ο οποίος θέλει πολύ να με βοηθήσει στο άνοιγμα που κάνω στο ξένο κοινό. Και η συνεργασία αυτή είναι για μένα μια εξαιρετική ευκαιρία.
ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΠΑΝΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΛΑ ΕΞΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΕΚΕΙ
Υπάρχει ένας στόχος, το μουσικό σου άνοιγμα στο εξωτερικό που το ετοιμάζεις καιρό. Αυτές τις ημέρες μάλιστα ακούγεται και το πρώτο σου ξενόγλωσσο τραγούδι. Μίλησέ μας γι’ αυτό το βήμα στην καριέρα σου.
Αυτό ήταν ένα μεγάλο βήμα το οποίο το έχω πάρει πολύ σοβαρά. Ηδη το πρώτο τραγούδι κυκλοφόρησε στο εξωτερικό από τη «Universal» Γερμανίας, ενώ το ολοκληρωμένο άλμπουμ θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο. Είναι κάτι πολύ σημαντικό για μένα. Πάντα ήθελα να δοκιμαστώ και εκτός Ελλάδας. Η μουσική μου πιστεύω πως μπορεί να πατήσει στις γραμμές της ευρωπαϊκής ποπ σκηνής. Γνωρίζω τις δυσκολίες και τις απαιτήσεις όλου αυτού του πράγματος, παρ’ όλα αυτά είμαι αρκετά αισιόδοξος και θα το παλέψω γιατί για μένα είναι όνειρο ζωής.
Αν τα πράγματα εξελιχθούν θετικά θα άφηνες για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα την Ελλάδα προκειμένου να δουλέψεις έξω;
Αυτό είναι δεδομένο. Αν θέλεις να πάνε τα πράγματα καλά έξω πρέπει να βρίσκεσαι εκεί. Ποτέ όμως δεν πρόκειται να εγκαταλείψω τη χώρα μου, την πατρίδα μου, το σπίτι μου, την Ελλάδα.
ΚΙ ΕΓΩ ΜΕΓΑΛΩΝΩ
Τα όνειρά σου, από δω και πέρα, πού επικεντρώνονται; Κυρίως στη δουλειά ή στην προσωπική σου ζωή;
Είμαι ένας άνθρωπος που κυνήγησα τόσο τη δουλειά, που ίσως και να άφησα πολλές ευκαιρίες που μου έτυχαν στην προσωπική μου ζωή. Τώρα βλέπω πως κι εγώ μεγαλώνω και οι γονείς μου μεγαλώνουν και περιμένουν πράγματα από μένα, οπότε τα πράγματα μπαίνουν σε μια άλλη βάση. Είμαι πλέον σε μια φάση, ώριμη, που μπορώ να μπω και σε άλλες σκέψεις όσον αφορά στην προσωπική μου ζωή.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών