Όλοι
μας γνωρίζουμε τις συζητήσεις για το Σύνταγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το
ίδιο γνωρίζουμε τις αντιδράσεις ορισμένων ευρωπαϊκών κρατών, τα οποία
δεν θέλουν να υπάρχει η λέξης χριστιανισμός και ψάχνουν από τα αρχαία
ελληνικά κείμενα να βρουν την ελληνικά φράση, με την οποία θα
χρησιμοποιούσαν για να μπει στο Σύνταγμα της Ε.Ε. . Από την άλλη πλευρά,
άλλοι φοβούνται να μην υπάρχει η λέξη Χριστιανισμός διότι πιστεύουν στο
Ισλάμ . Έτσι τώρα θα παρουσιάσουμε στους επισκέπτες μας μια ξεχωριστή
οπτική γωνία των σχέσεων Ελληνισμός - Χριστιανισμός που προβληματίζει
την Ε.Ε.
Το 2000 είχαμε παρουσιάσει το άρθρο Συνέντευξη με Ιερομόναχο του Άγιου Όρους: Ορθοδοξία & Ελληνισμός με σκοπό να δέσουμε τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία μέσα από την Παλαιά Διαθήκη διότι την εποχή εκείνη υπήρχαν προβλήματα .
Τώρα συνεχίζουμε για τους επισκέπτες του Apodimos Hellas παρουσιάζοντας την σειρά των συνεντεύξεων με τον μοναχό του Αγίου Όρους οι έγιναν με τις συζητήσεις αυτές τις είχα καταγράψει το 1997με θέμα Ορθοδοξία και Ελληνισμός με την 2α Συνέντευξη με τίτλο «Καινή Διαθήκη και Ελληνισμός». Διότι οι άξονες.....
του Site www.apodimos.com, που είναι Ορθοδοξία, Ελληνισμός και Πολιτισμός μας δίνουν να συνεχίσουμε την συνέχιση της παρουσίασης αυτών των συνεντεύξεων επίσης επειδή είχαν μεγάλη αναγνωσιμότητα . Οι συνεντεύξεις αυτές είχαν (3) τρεις άξονες και θέματα «Παλαιά Διαθήκη και Ελληνισμός», «Καινή Διαθήκη και Ελληνισμός», «Ορθοδοξία και Ελληνισμός» . Κάθε φορά που θα υπάρχει σχετικό πρόβλημα θα παρουσιάζεται και μια όπως τώρα .
: Γέροντα πολλοί ρωτούν τι σχέση έχει ο τριαδικός Θεός, με το δωδεκάθεο ;
Μοναχός: Αυτό δεν μπορεί να σχολιαστεί. Μπορεί κάποιοι να καπηλευθούν το γεγονός ότι ο Χριστός ήταν γεννημένος στο Εβραϊκό έθνος και δεν θέλουν ένα εβραίο Θεό μια και ο Θεός είναι για όλους .
: Τι έκανε ο Χριστός όσον αφορά τους Έλληνες ;
Μοναχός : Οι έλληνες ήταν αυτοί που διψούσαν και αναζητούσαν την αλήθεια. Είναι καταγεγραμμένο ότι «οι έλληνες αιτούσαν σοφία και οι εβραίοι ζητούσαν σημάδια» . Δηλαδή αναζητούν, ψάχνουν, μελετούν για την αλήθεια για την σοφία , ενώ οι εβραίοι ζητάνε σημάδια δηλαδή απαιτούν, ζητιανεύουν για ένα σημάδι.
: Αυτό μπορείτε να μας το δώσετε πιο κατανοητό ;
Μοναχός : Στην καινή Διαθήκη, ο Χριστός όταν συνάντησε για πρώτη φορά τους έλληνες είπε «Τώρα δοξάστηκε ο Υιός ανθρώπου».
: Πως δοξάστηκε ;
Μοναχός : Δηλαδή αυτοί οι έλληνες θα είναι αυτοί που θα πάρουν το μήνυμα και το μεταδώσουν.
: Τι σχέση έχει ο έλληνας με την καινή Διαθήκη ;
Μοναχός : Διότι η ελληνική γλώσσα είχε ένα μεγάλο μυστήριο. Είναι γλώσσα σύνθετη, συνθετική και ακριβής. Και εφ’ όσον είναι ακριβής θα μπορέσει να ερμηνεύσει τα μυστήρια καλλίτερα . Αυτοί θα δεχθούν τον σπόρο που θα πέσει και που θα κάνει πολύ καρπό.
: Δηλαδή ;
Μοναχός : Παράδειγμα για να το κατανοήσετε καλλίτερα . Το ομοούσιο, το φύραμα, είναι όροι που έθεσαν οι Άγιοι Πατέρες π.χ. ο Αγ Αθανάσιος πήρανε όρους ελληνικούς για να κάνουν τα θέσουν τα μεγάλα μυστήρια.
: Οι άλλοι ορθόδοξοι που είναι ξενόφωνοι τότε δεν έχουν το ίδιο χάρισμά .
Μοναχός : Οι άλλοι λαοί π.χ. οι σλαβικοί ή ρωσικοί τα πήρανε έτοιμα δεν πάλεψαν για αυτά . Για αυτό το «γιώτα» το Ομοούσιο το οποίο χαρακτήριζε την όλη φιλοσοφία και την κίνηση των Ομιουσιανοί οι οποίοι έλεγαν το Ομοούσιο σαν Ομιούσιο . Για αυτό το «γιώτα» έφαγε εξορία 16 χρόνια ο Άγιος Αθανάσιος . Οι Πατέρες λέγανε Ομοούσιο και όχι ομιούσιο .
: Με πιο άλλο τρόπο μπορούμε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση σ’ αυτό που μας λέτε .
Μοναχός : Στο κατά Ιωάννη ευαγγέλιο που είναι το τελευταίο από τα τέσσερα έχει γραφεί το 100 μ.Χ στην Έφεσο μετά την Αποκάλυψη στην Πάφο που γράφτηκε περί το 90 μ.Χ . Προσέχτε το μυστήριο. Αρχίζει ο Ιωάννης «Εν Αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος είναι προς τον Θεό και Θεός είναι ο Λόγος» και χρησιμοποιεί μια ελληνική λέξη «λόγος» η οποία είναι πολυσήμαντη . Λέξη από την παίρνει από τον Ηράκλειτο . Λόγος, ο αρχαίος λόγος . Λόγος σημαίνει λογική, σημαίνει γραπτός λόγος, σημαίνει προφορικός λόγος, σημαίνει η ενσάρκωση των διανοητικών σκέψεων, δηλαδή ο λόγος εκφέρει προς τα έξω αυτά που μπορώ να σκεφτώ. Λόγος σημαίνει αιτία, ρίζα, πηγή. Λόγος επίσης σημαίνει σκοπός. Αυτή την πολυσήμαντη σημασία του λόγου, δεν την έχουν οι άλλες γλώσσες . Και οι έλληνες Ορθόδοξοι και οι σλάβοι Ορθόδοξοι δια τους Μεθόδιου και του Κύριλλου πάλι την χρησιμοποιούν σαν λόγο στην γλώσσα τους . Οι Άγγλοι χρησιμοποιούν την λέξη Word που την είχε ο Λούθηρος. Και ο ευαγγελιστής Ιωάννης την τοποθέτησε για να σημάνει ότι ο Χριστός ο Υιός Λόγος του Θεού είναι η αιτία και ο σκοπός του σύμπαντος. Από αυτόν δημιουργούνται όλα και σ αυτόν αποβλέπουν όλα. Η αιτία από τον Χριστό δημιουργούνται και στον Χριστό αποβλέπει όλο το σύμπαν και για τον Χριστό έγινε το σύμπαν . Ακόμα και το κατά εικόνα υμετέρα που λέμε, εικόνα δηλώνει είναι ο Θεός και εμείς είμαστε κατά εικόνα Χριστού διότι εικονίζει ο Χριστός τον Θεό προς τα έξω έτσι εμείς είμαστε κατ’ εικόνα Χριστού. Το πρώτο Αδάμ δεν τον δημιούργησε απλά αλλά τον δημιούργησε έχοντας το πρότυπο αυτού που θα ενσαρκωθεί δηλαδή που θα έλθει. Τον Χριστό
:Τι διαφορά έχει το κατά Ιωάννη ευαγγέλιο και το αναφέρετε σαν ενδεικτικό παράδειγμα ;
Μοναχός : Οι ευαγγελιστές Μάρκος, Ματθαίος, και Λουκάς λέγονται συνοπτικοί διότι μπορούμε να φτιάξουμε ένα ενιαίο ευαγγέλιο και από τους τρεις. Ένα συνοπτικό ευαγγέλιο. Ο Ιωάννης έχει γράψει ένα ανεξάρτητο. Έχει γράψει ότι δεν έχουν γράψει όλοι οι άλλοι .
: Μα ο Αδάμ εξέπεσε, πως μπορεί να είναι πρότυπο ο Χριστός ;
Μοναχός : Ο Χριστός ήλθε να σώσει τον άνθρωπο και ακόμα και δεν υπήρχε η πτώση του Αδάμ , ο Χριστός θα ενσαρκωνότανε και στον Παράδεισο. Ο Θεός δημιούργησε δια του Λόγου του τον Κόσμο π.χ. Με τον λόγο του Θεού οι Ουρανοί στερεώθηκαν και με το Πνεύμα της δυνάμεως αυτού, που είναι όλη του η δύναμη όπως μας λέει το Ψαλτήρι . Δηλαδή η Αγία Τριάδα Ο Λόγος, Πνεύμα και ο Χριστός. Το βλέπετε ότι ακόμα και η παλαιά Διαθήκη καθορίζει την Αγία Τριάδα.
: Γιατί αναφέρονται οι έλληνες στην Κ.Δ και χρησιμοποιείτε η γλώσσα τους μέσα από το Ευαγγέλιο ;
Μοναχός : Στην αρχαία ελληνική έκφραση «λόγο», ο Ηράκλειτος λεει το κάθε ένα έχει τον λόγο του δηλαδή την αιτία του, τον σκοπό του . Έτσι αυτό που εσείς λέγατε «λόγο» αυτό και εγώ λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, αυτός είναι «ο λόγος» που έγινε σάρκα, δηλαδή ο Χριστός, χρησιμοποιώντας την γλώσσα τους ώστε να έχει ολόκληρη την εκπλήρωση της έννοιας «λόγος». Έρχεται ο Ελληνισμός δια του «λόγου» να εκφράσει ένα μεγάλο μυστήριο την Ενσάρκωση του λόγου δηλαδή του Χριστού.
apodimos.com
Το 2000 είχαμε παρουσιάσει το άρθρο Συνέντευξη με Ιερομόναχο του Άγιου Όρους: Ορθοδοξία & Ελληνισμός με σκοπό να δέσουμε τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία μέσα από την Παλαιά Διαθήκη διότι την εποχή εκείνη υπήρχαν προβλήματα .
Τώρα συνεχίζουμε για τους επισκέπτες του Apodimos Hellas παρουσιάζοντας την σειρά των συνεντεύξεων με τον μοναχό του Αγίου Όρους οι έγιναν με τις συζητήσεις αυτές τις είχα καταγράψει το 1997με θέμα Ορθοδοξία και Ελληνισμός με την 2α Συνέντευξη με τίτλο «Καινή Διαθήκη και Ελληνισμός». Διότι οι άξονες.....
του Site www.apodimos.com, που είναι Ορθοδοξία, Ελληνισμός και Πολιτισμός μας δίνουν να συνεχίσουμε την συνέχιση της παρουσίασης αυτών των συνεντεύξεων επίσης επειδή είχαν μεγάλη αναγνωσιμότητα . Οι συνεντεύξεις αυτές είχαν (3) τρεις άξονες και θέματα «Παλαιά Διαθήκη και Ελληνισμός», «Καινή Διαθήκη και Ελληνισμός», «Ορθοδοξία και Ελληνισμός» . Κάθε φορά που θα υπάρχει σχετικό πρόβλημα θα παρουσιάζεται και μια όπως τώρα .
: Γέροντα πολλοί ρωτούν τι σχέση έχει ο τριαδικός Θεός, με το δωδεκάθεο ;
Μοναχός: Αυτό δεν μπορεί να σχολιαστεί. Μπορεί κάποιοι να καπηλευθούν το γεγονός ότι ο Χριστός ήταν γεννημένος στο Εβραϊκό έθνος και δεν θέλουν ένα εβραίο Θεό μια και ο Θεός είναι για όλους .
: Τι έκανε ο Χριστός όσον αφορά τους Έλληνες ;
Μοναχός : Οι έλληνες ήταν αυτοί που διψούσαν και αναζητούσαν την αλήθεια. Είναι καταγεγραμμένο ότι «οι έλληνες αιτούσαν σοφία και οι εβραίοι ζητούσαν σημάδια» . Δηλαδή αναζητούν, ψάχνουν, μελετούν για την αλήθεια για την σοφία , ενώ οι εβραίοι ζητάνε σημάδια δηλαδή απαιτούν, ζητιανεύουν για ένα σημάδι.
: Αυτό μπορείτε να μας το δώσετε πιο κατανοητό ;
Μοναχός : Στην καινή Διαθήκη, ο Χριστός όταν συνάντησε για πρώτη φορά τους έλληνες είπε «Τώρα δοξάστηκε ο Υιός ανθρώπου».
: Πως δοξάστηκε ;
Μοναχός : Δηλαδή αυτοί οι έλληνες θα είναι αυτοί που θα πάρουν το μήνυμα και το μεταδώσουν.
: Τι σχέση έχει ο έλληνας με την καινή Διαθήκη ;
Μοναχός : Διότι η ελληνική γλώσσα είχε ένα μεγάλο μυστήριο. Είναι γλώσσα σύνθετη, συνθετική και ακριβής. Και εφ’ όσον είναι ακριβής θα μπορέσει να ερμηνεύσει τα μυστήρια καλλίτερα . Αυτοί θα δεχθούν τον σπόρο που θα πέσει και που θα κάνει πολύ καρπό.
: Δηλαδή ;
Μοναχός : Παράδειγμα για να το κατανοήσετε καλλίτερα . Το ομοούσιο, το φύραμα, είναι όροι που έθεσαν οι Άγιοι Πατέρες π.χ. ο Αγ Αθανάσιος πήρανε όρους ελληνικούς για να κάνουν τα θέσουν τα μεγάλα μυστήρια.
: Οι άλλοι ορθόδοξοι που είναι ξενόφωνοι τότε δεν έχουν το ίδιο χάρισμά .
Μοναχός : Οι άλλοι λαοί π.χ. οι σλαβικοί ή ρωσικοί τα πήρανε έτοιμα δεν πάλεψαν για αυτά . Για αυτό το «γιώτα» το Ομοούσιο το οποίο χαρακτήριζε την όλη φιλοσοφία και την κίνηση των Ομιουσιανοί οι οποίοι έλεγαν το Ομοούσιο σαν Ομιούσιο . Για αυτό το «γιώτα» έφαγε εξορία 16 χρόνια ο Άγιος Αθανάσιος . Οι Πατέρες λέγανε Ομοούσιο και όχι ομιούσιο .
: Με πιο άλλο τρόπο μπορούμε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση σ’ αυτό που μας λέτε .
Μοναχός : Στο κατά Ιωάννη ευαγγέλιο που είναι το τελευταίο από τα τέσσερα έχει γραφεί το 100 μ.Χ στην Έφεσο μετά την Αποκάλυψη στην Πάφο που γράφτηκε περί το 90 μ.Χ . Προσέχτε το μυστήριο. Αρχίζει ο Ιωάννης «Εν Αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος είναι προς τον Θεό και Θεός είναι ο Λόγος» και χρησιμοποιεί μια ελληνική λέξη «λόγος» η οποία είναι πολυσήμαντη . Λέξη από την παίρνει από τον Ηράκλειτο . Λόγος, ο αρχαίος λόγος . Λόγος σημαίνει λογική, σημαίνει γραπτός λόγος, σημαίνει προφορικός λόγος, σημαίνει η ενσάρκωση των διανοητικών σκέψεων, δηλαδή ο λόγος εκφέρει προς τα έξω αυτά που μπορώ να σκεφτώ. Λόγος σημαίνει αιτία, ρίζα, πηγή. Λόγος επίσης σημαίνει σκοπός. Αυτή την πολυσήμαντη σημασία του λόγου, δεν την έχουν οι άλλες γλώσσες . Και οι έλληνες Ορθόδοξοι και οι σλάβοι Ορθόδοξοι δια τους Μεθόδιου και του Κύριλλου πάλι την χρησιμοποιούν σαν λόγο στην γλώσσα τους . Οι Άγγλοι χρησιμοποιούν την λέξη Word που την είχε ο Λούθηρος. Και ο ευαγγελιστής Ιωάννης την τοποθέτησε για να σημάνει ότι ο Χριστός ο Υιός Λόγος του Θεού είναι η αιτία και ο σκοπός του σύμπαντος. Από αυτόν δημιουργούνται όλα και σ αυτόν αποβλέπουν όλα. Η αιτία από τον Χριστό δημιουργούνται και στον Χριστό αποβλέπει όλο το σύμπαν και για τον Χριστό έγινε το σύμπαν . Ακόμα και το κατά εικόνα υμετέρα που λέμε, εικόνα δηλώνει είναι ο Θεός και εμείς είμαστε κατά εικόνα Χριστού διότι εικονίζει ο Χριστός τον Θεό προς τα έξω έτσι εμείς είμαστε κατ’ εικόνα Χριστού. Το πρώτο Αδάμ δεν τον δημιούργησε απλά αλλά τον δημιούργησε έχοντας το πρότυπο αυτού που θα ενσαρκωθεί δηλαδή που θα έλθει. Τον Χριστό
:Τι διαφορά έχει το κατά Ιωάννη ευαγγέλιο και το αναφέρετε σαν ενδεικτικό παράδειγμα ;
Μοναχός : Οι ευαγγελιστές Μάρκος, Ματθαίος, και Λουκάς λέγονται συνοπτικοί διότι μπορούμε να φτιάξουμε ένα ενιαίο ευαγγέλιο και από τους τρεις. Ένα συνοπτικό ευαγγέλιο. Ο Ιωάννης έχει γράψει ένα ανεξάρτητο. Έχει γράψει ότι δεν έχουν γράψει όλοι οι άλλοι .
: Μα ο Αδάμ εξέπεσε, πως μπορεί να είναι πρότυπο ο Χριστός ;
Μοναχός : Ο Χριστός ήλθε να σώσει τον άνθρωπο και ακόμα και δεν υπήρχε η πτώση του Αδάμ , ο Χριστός θα ενσαρκωνότανε και στον Παράδεισο. Ο Θεός δημιούργησε δια του Λόγου του τον Κόσμο π.χ. Με τον λόγο του Θεού οι Ουρανοί στερεώθηκαν και με το Πνεύμα της δυνάμεως αυτού, που είναι όλη του η δύναμη όπως μας λέει το Ψαλτήρι . Δηλαδή η Αγία Τριάδα Ο Λόγος, Πνεύμα και ο Χριστός. Το βλέπετε ότι ακόμα και η παλαιά Διαθήκη καθορίζει την Αγία Τριάδα.
: Γιατί αναφέρονται οι έλληνες στην Κ.Δ και χρησιμοποιείτε η γλώσσα τους μέσα από το Ευαγγέλιο ;
Μοναχός : Στην αρχαία ελληνική έκφραση «λόγο», ο Ηράκλειτος λεει το κάθε ένα έχει τον λόγο του δηλαδή την αιτία του, τον σκοπό του . Έτσι αυτό που εσείς λέγατε «λόγο» αυτό και εγώ λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, αυτός είναι «ο λόγος» που έγινε σάρκα, δηλαδή ο Χριστός, χρησιμοποιώντας την γλώσσα τους ώστε να έχει ολόκληρη την εκπλήρωση της έννοιας «λόγος». Έρχεται ο Ελληνισμός δια του «λόγου» να εκφράσει ένα μεγάλο μυστήριο την Ενσάρκωση του λόγου δηλαδή του Χριστού.
apodimos.com
Ποιούς Ελληνς βρήκε ο Χριστός?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτούς που είχαν ασπαστεί τον εβραισμό και πήγαιναν να προσκυνήσουν στον εβραικό ναο!
ΥΓ Είχαν κάνει και περιτομή φυσικα.
ΥΓ Να τα λέτε ΟΛΑ
Αδερφέ μου έκανες τον κόπο να διαβάσεις τα παραπάνω ή "είδες φως και μπήκες"
Διαγραφήμάθατε μια καραμέλα και την πιπιλίζετε συνέχεια,με ποια στοιχεία λες αυτά που λες,έχεις αποδείξεις;
καλό είναι να προσέχουμε τα λεγόμενα μας-γραφόμενα μας για να μην γινόμαστε περίγελος...
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Αυτό το άρθρο βοηθάει στη κατασπάραξη της τρισκατάρατης διχόνοιας που βασανίζει το έθνος μας στους αιώνες. Το Ελληνικό έθνος έχει δύο στήλους. Την αρχαία Ελλάδα και την ορθοδοξία. Αν πέσει ο ένας, πέφτει το έθνος.
ΑπάντησηΔιαγραφή