Άρθρο του Γ. Φράγκου στην εφημερίδα "Εμπρός"
Συγγενικό πρόσωπο κορυφαίας πολιτικής προσωπικότητας του τόπου βρίσκεται πίσω από το λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου και παράνομων εξαγωγών βενζίνης και ντίζελ σε γειτονικές χώρες.
Με έκδηλη αμηχανία, αρχικά, που στην συνέχεια μεταφράστηκε σε αγωνία για το εργασιακό μέλλον τους αλλά ακόμη και για την ίδια την ζωή τους, αντιμετώπισαν τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του υπουργείου Οικονομικών, την αποκάλυψη που έκανε κλιμάκιό τους, πως πασίγνωστος επιχειρηματίας με πολυσχιδείς δραστηριότητες έχει «συνεταιρισθεί» με....
γόνο οικογένειας με πολύ βαρύ πολιτικό όνομα. Από τις έρευνες προέκυψε ότι τεράστιες ποσότητες πετρελαίου που προορίζονταν δήθεν για ανεφοδιασμό πλοίων, καταλήγουν να πωλούνται (ύστερα από αποχρωματισμό) σε πρατήρια, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, ξενοδοχεία αλλά και να εξάγονται σε όμορα κράτη.
Για την μεταφορά τους χρησιμοποιούνται τα λεγόμενα «ποκεράδικα», που αδειάζουν το περιεχόμενό τους σε βυτιοφόρα οχήματα τα οποία εφοδιάζουν την εγχώρια αλλά και την αλλοδαπή αγορά με παράνομο καύσιμο. Η επεξεργασία των προϊόντων πετρελαίου γίνεται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε βιομηχανίες χημικών εντός και εκτός του νομού Αττικής, οι οποίες παραμένουν, με άνωθεν εντολή, ανέλεγκτες! Παράλληλα, η διακίνηση γίνεται μέσω βυτιοφόρων αυτοκινήτων (ΙΧ και ΔΧ) τα οποία δεν έχουν καμία ειδική σήμανση όπως προβλέπεται εκ του νόμου. Ένα από τα κόλπα του συγκεκριμένου κυκλώματος λαθρεμπορίας, που αγγίζει τις παρυφές της εξουσίας, είναι οι εικονικές εξαγωγές πετρελαιοειδών.
Τα πρωτοπαλίκαρα του συγκεκριμένου μεγαλοπαράγοντα με την πολιτική κάλυψη και τις άκρες που διαθέτει το «τζάκι» που φιλοδοξεί να ξαναναλάβει τα ηνία της χώρας, προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα (βενζίνες και πετρέλαιο κίνησης) από την εταιρεία του «εργοστασίου» τους με δήθεν σκοπό την εξαγωγή τους. Στην συνέχεια, χωρίς να βγάλουν ούτε μπιτόνι στα Σκόπια, την Βουλγαρία ή την Αλβανία, διαθέτουν τα καύσιμα αυτά παράνομα εντός της Ελλάδος, καρπούμενοι φόρους και δασμούς. Το έργο του διευκολύνει η αποψίλωση από προσωπικό και υλικοτεχνικά μέσα των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ), αλλά και των τελωνείων της χώρας. Αποτέλεσμα είναι τα ΚΕΔΑΚ να μην μπορούν, με τα ειδικά οχήματα που διαθέτουν και ουσιαστικά έχουν ακινητοποιηθεί, να κάνουν επιτόπου ελέγχους στο σύστημα εμπορίας καυσίμων.
Κάτι, που εκτός από την φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων που υπολογίζεται ότι φτάνει τα 2,5 δισ. ευρώ ετησίως, συντελεί στην αύξηση της νοθείας αλλά και στο «κλέψιμο», με το πείραγμα των αντλιών των καταναλωτών. Σύμφωνα με στοιχεία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, μόνο προς τα Σκόπια οι εξαγωγές βενζίνης εμφανίζονται να είναι 50% υψηλότερες απ’ ό,τι οι εισαγωγές στα ίδια προϊόντα που δηλώνει το γειτονικό κρατίδιο ότι παραλαμβάνει από την Ελλάδα.
Διάτρητο το σύστημα
Ενδεικτικό της «στενής σχέσης» που έχουν αναπτύξει οι πολιτικές και επιχειρηματικές ελίτ του τόπου για να κλέβουν το κράτος είναι ότι πολλές δικογραφίες για υποθέσεις λαθρεμπορίου καυσίμου εξαφανίσθηκαν ως «δια μαγείας», ενώ δεν απαγγέλθηκαν κατηγορίες. Σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις, αστυνομικοί -μετά από καταγγελία- σε ερημική τοποθεσία της Δυτ. Αττικής, παρακολουθούσαν επί μήνες στόλο βυτιοφόρων να φεύγει από εγκαταστάσεις γνωστού ομίλου και να ξεφορτώνει σε αποθήκες που χρησιμοποιούνταν ως «καβάντζες». Όταν συνέλαβαν κάποιους από τους οδηγούς, με έκπληξη είδαν όχι μόνο να απελευθερώνονται, αλλά και να τους επιπλήττει υψηλά ιστάμενος βαθμοφόρος της ΕΛ.ΑΣ. «για την απερισκεψία που επέδειξαν και κυρίως γιατί δεν φρόντισαν να ενημερώσουν προηγουμένως την υπηρεσία τους».
Υπηρεσιακοί παράγοντες επισημαίνουν ότι επί της συγκυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ «ουσιαστικά τους απαγορεύθηκε να εγκαταστήσουν ολοκληρωμένα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών - εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών, όπως κάνουν σχεδόν όλα τα κράτη του κόσμου». Βέβαια ούτε λόγος γίνεται για τον έλεγχο των «σλέπιων», παράνομων και μη, δηλαδή των ειδικών πλοίων που μεταφέρουν πετρέλαιο, μέσω των οποίων γίνεται η μεγαλύτερη διακίνηση παράνομου καυσίμου.
Στέλεχος της φορολογικής διοίκησης δήλωσε στο ΕΜΠΡΟΣ πως «υπήρξε πολιτική παρέμβαση όταν εντοπίσθηκαν εκατοντάδες τιμολόγια γνωστής εταιρείας πετρελαιοειδών που διαθέτουν αλυσίδα πρατηρίων να μην συνδέονται με τις δηλωθείσες ποσότητες». Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι τυχαίο ότι μόνο τρία στα δέκα πρατήρια πανελλαδικά αποστέλλουν τα στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών για τις αγοραπωλησίες καυσίμων που κάνουν, προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα που επιβεβαιώνονται και από το σύστημα εισροών - εκροών που έχουν εγκαταστήσει. Εκτός των ενεργών πρατηρίων που είναι εγγεγραμμένα στο σχετικό μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) και ανέρχονται σε 4.670, υπάρχουν και άλλα 1.100 βενζινάδικα που ενώ δεν έχουν δηλωθεί, συνεχίζουν να λειτουργούν, παρότι σε πολλά απ’ αυτά έχει επιβληθεί το προβλεπόμενο πρόστιμο αλλά και έχει γίνει και η αφαίρεση της σχετικής άδειας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η καταληκτική προθεσμία για την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών έχει λήξει από τον προηγούμενο Αύγουστο, αλλά το πρόβλημα που υπάρχει με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς έχει ως αποτέλεσμα πολλά παράνομα πρατήρια να μην κλείνουν. Κι έτσι οι πολιτικοί και επιχειρηματικοί λαθρέμποροι συνεχίζουν το πάρτι της φοροδιαφυγής, προς δόξαν του κορόιδου που ακούει στο όνομα Έλληνας πολίτης, που ψηφίζει και υποστηρίζει «πρόσωπα της αρπαχτής» και κυρίως της διαπλοκής!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών