Ένα βήμα μπροστά ως προς την προοπτική να αποκτήσουν τραμ τα Γιάννινα, αποτελεί η σημερινή ημέρα, καθώς η διαχειριστική αρχή θα ανοίξει τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές για την εκπόνηση ειδικής μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, ώστε να διερευνήσει τις δυνατότητες γραμμής τραμ στο λεκανοπέδιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου, έχει εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες και πρέπει να θεωρείται σίγουρο πως θα επιλεγεί ανάδοχος, ώστε η υπόθεση του τραμ να μπει ξανά... στις ράγες.
Το θέμα του τραμ στα Γιάννινα είχε κατατεθεί ως πρόταση της «Τραμ ΑΕ» τον Οκτώβριο του 2008 και μάλιστα είχε προκηρυχθεί και τότε διαγωνισμός για την μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, αλλά για την τύχη των προσφορών δε μάθαμε ποτέ, αφού η όλη διαδικασία σταμάτησε για λόγους που δεν έχουν διευκρινιστεί ποτέ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το «ναυάγιο» των διαδικασιών είχε γίνει γνωστό μέσω του τύπου, καθώς ουδέποτε υπήρξε επίσημη ενημέρωση από κανέναν, αλλά κυρίως από τον πρώην υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος είχε συμπεριλάβει το επίγειο μέσο μεταφοράς στη μελέτη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων.
Τα επόμενα βήματα
Ο ανάδοχος, που θα αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της γραμμής του τραμ στα Γιάννινα, καλείται μέσα σε ένα χρονικό διάστημα, που εκτιμάται ότι δεν θα είναι μεγαλύτερο από ένα χρόνο, να αποδείξει αν το τραμ θα είναι βιώσιμο με βάση τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής και άλλες, οικονομικές κυρίως, παραμέτρους.
Το μόνο που έχει γίνει γνωστό μέχρι τώρα είναι πως η κατεύθυνση που έχει δοθεί, είναι το τραμ να ξεκινάει από την περιοχή της Πεδινής και να καταλήγει στη βιομηχανική περιοχή Ιωαννίνων.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως τα δεδομένα δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς και σε άλλες περιοχές που έγιναν μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας για τραμ (Ηράκλειο και Πάτρα), μόλις και μετά βίας το τραμ κρίθηκε βιώσιμο.
Το αν θα κατασκευαστεί τραμ στα Γιάννινα μάλλον είναι περισσότερο θέμα πολιτικής βούλησης και χρηματοδότησης. Μοναδική επιλογή στον ορίζοντα είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ, διαφορετικά θα μείνει ένα μακρινό όνειρο.
Και άλλες 12 μελέτες
Η υπόθεση του Τραμ μπορεί να κεντρίζει το ενδιαφέρον των πολιτών του νομού, όμως δεν είναι το μοναδικό σημαντικό σχέδιο για τα Ιωάννινα. Στην ίδια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η περιφέρεια Ηπείρου έχει περιλάβει και άλλες 12 μελέτες, οι οποίες σχετίζονται με ισάριθμα σημαντικά project. Μεταξύ αυτών, όπως έχει γίνει γνωστό, είναι και η χωροθέτηση νέων χώρων οργανωμένης υποδοχής βιομηχανικών αλλά και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, η διαχείριση ζωικών υποπροϊόντων & λυμάτων πτηνοκτηνοτροφικών μονάδων, η αποτύπωση του ενεργειακού χάρτη, η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για την πράσινη ανάπτυξη κι η εκτίμηση των χωρικών επιπτώσεων του οδικού άξονα δυτικής χώρας.
Του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΖΕΛΕΤΤΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη διαχειριστική αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου, έχει εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες και πρέπει να θεωρείται σίγουρο πως θα επιλεγεί ανάδοχος, ώστε η υπόθεση του τραμ να μπει ξανά... στις ράγες.
Το θέμα του τραμ στα Γιάννινα είχε κατατεθεί ως πρόταση της «Τραμ ΑΕ» τον Οκτώβριο του 2008 και μάλιστα είχε προκηρυχθεί και τότε διαγωνισμός για την μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, αλλά για την τύχη των προσφορών δε μάθαμε ποτέ, αφού η όλη διαδικασία σταμάτησε για λόγους που δεν έχουν διευκρινιστεί ποτέ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το «ναυάγιο» των διαδικασιών είχε γίνει γνωστό μέσω του τύπου, καθώς ουδέποτε υπήρξε επίσημη ενημέρωση από κανέναν, αλλά κυρίως από τον πρώην υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος είχε συμπεριλάβει το επίγειο μέσο μεταφοράς στη μελέτη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων.
Τα επόμενα βήματα
Ο ανάδοχος, που θα αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας της γραμμής του τραμ στα Γιάννινα, καλείται μέσα σε ένα χρονικό διάστημα, που εκτιμάται ότι δεν θα είναι μεγαλύτερο από ένα χρόνο, να αποδείξει αν το τραμ θα είναι βιώσιμο με βάση τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής και άλλες, οικονομικές κυρίως, παραμέτρους.
Το μόνο που έχει γίνει γνωστό μέχρι τώρα είναι πως η κατεύθυνση που έχει δοθεί, είναι το τραμ να ξεκινάει από την περιοχή της Πεδινής και να καταλήγει στη βιομηχανική περιοχή Ιωαννίνων.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως τα δεδομένα δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς και σε άλλες περιοχές που έγιναν μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας για τραμ (Ηράκλειο και Πάτρα), μόλις και μετά βίας το τραμ κρίθηκε βιώσιμο.
Το αν θα κατασκευαστεί τραμ στα Γιάννινα μάλλον είναι περισσότερο θέμα πολιτικής βούλησης και χρηματοδότησης. Μοναδική επιλογή στον ορίζοντα είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ, διαφορετικά θα μείνει ένα μακρινό όνειρο.
Και άλλες 12 μελέτες
Η υπόθεση του Τραμ μπορεί να κεντρίζει το ενδιαφέρον των πολιτών του νομού, όμως δεν είναι το μοναδικό σημαντικό σχέδιο για τα Ιωάννινα. Στην ίδια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η περιφέρεια Ηπείρου έχει περιλάβει και άλλες 12 μελέτες, οι οποίες σχετίζονται με ισάριθμα σημαντικά project. Μεταξύ αυτών, όπως έχει γίνει γνωστό, είναι και η χωροθέτηση νέων χώρων οργανωμένης υποδοχής βιομηχανικών αλλά και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, η διαχείριση ζωικών υποπροϊόντων & λυμάτων πτηνοκτηνοτροφικών μονάδων, η αποτύπωση του ενεργειακού χάρτη, η εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για την πράσινη ανάπτυξη κι η εκτίμηση των χωρικών επιπτώσεων του οδικού άξονα δυτικής χώρας.
Του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΖΕΛΕΤΤΑ
πηγή . Ελευθερία
το διαβάσαμε εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών