Σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό για τον ΟΣΕ αποκαλύπτει ο ειδικός γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκης, εκτιμώντας ότι η αποκρατικοποίησή του θα υλοποιηθεί το επόμενο έτος. «Εχουμε ήδη σοβαρό διεθνές ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ και αναμένουμε ότι θα προχωρήσουμε στην αποκρατικοποίηση του αναδιαρθρωμένου φορέα το επόμενο έτος, που θα είναι οριακά κερδοφόρο»είπε ο κ. Χριστοδουλάκης σε συνέντευξή του στη «Wall Street Journal». Στο άρθρο της εφημερίδας αναδεικνύονται παράλληλα τα ελλείμματα του 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση που καταγράφει ο ΟΣΕ και έχουν οδηγήσει σε συσσωρευμένα χρέη 10,7 δισ. ευρώ, καθώς και η προτεραιότητα της κυβέρνησης για την επίλυση αυτού του γόρδιου δεσμού. Παράλληλα... με την αποκρατικοποίηση του ΟΣΕ για την οποία η κυβέρνηση δέχεται τις πιέσεις της τρόικας, σε πρώτο πλάνο βρίσκονται και τα σχέδια αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, ύψους 270 δισ. ευρώ. «Υπάρχουν πολλές και μεγάλες εκτάσεις γης που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον και αυτό που σχεδιάζουμε είναι να τις πωλήσουμε ή να παραχωρήσουμε την εκμετάλλευσή τους με πολυετείς συμβάσεις...
Εργαζόμαστε πολύ εντατικά για να παρουσιάσουμε ένα ισχυρό και ελκυστικό επενδυτικό πρόγραμμα στις διεθνείς αγορές» λέει ο κ. Χριστοδουλάκης, ο οποίος σημειώνει με νόημα ότι δεν θα γίνουν βιαστικές κινήσεις. «Ενθαρρύνουμε τις βιώσιμες ιδιωτικές επενδύσεις, αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον με σύγχρονες διαδικασίες και γι΄ αυτό δεν θα κάνουμε βιαστικές πωλήσεις» επισήμανε ο ειδικός γραμματέας, σημειώνοντας ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αφορά την αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας και όχι μόνο την είσπραξη χρημάτων.
Ο ειδικός γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων ξεκαθαρίζει παράλληλα ότι το Δημόσιο δεν θα μειώσει τη συμμετοχή του (20%) στον ΟΤΕ. Αντίθετα- ενδεχομένως και ώς το τέλος του έτους- θα πωλήσει το ποσοστό του στο Καζίνο της Πάρνηθας (49%). Σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών μέσα στο επόμενο δίμηνο θα προσληφθούν σύμβουλοι οι οποίοι θα μελετήσουν όλες τις πιθανές μεθόδους ιδιωτικοποίησης για λιμάνια, αεροδρόμια και αμυντικές βιομηχανίες. Σε πρώτη φάση θα οριστούν σύμβουλοι για τη ΔΕΠΑ- με πρώτο στάδιο την αποτίμηση της option που έχει η ΔΕΠΑ να αγοράσει το 30% της επιχείρησης- και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος».
Για το αεροδρόμιο το Δημόσιο προτίθεται να αρχίσει συζητήσεις με τη γερμανική Ηochtief για τη χρονική επέκταση της σύμβασης η οποία λήγει το 2025 και στη συνέχεια θα εξεταστούν διάφορα εναλλακτικά σενάρια. Μεταξύ αυτών, αν μπορεί να πωληθεί ένα επιπλέον ποσοστό στους Γερμανούς (το Δημόσιο κατέχει 55% και η Ηochtief το 40%) ή ακόμα πιο πιθανό είναι να μειώσουν και τα δύο μέρη το ποσοστό τους με πώληση σε τρίτο επενδυτή. Στα υπό εξέταση σενάρια περιλαμβάνονται η από κοινού (Δημόσιο- Ηoctief) εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών (Χ.Α.), η δημιουργία εταιρείας holding που θα περιλάβει και τα περιφερειακά αεροδρόμια και η είσοδος της νέας εταιρείας στο Χ.Α. Εναλλακτικά εξετάζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως και τα λιμάνια της χώρας, να δοθούν σε ιδιώτες μέσω της διαδικασίας των συμβάσεων παραχώρησης.
Αλλαγές θα υπάρξουν και στον χώρο των αμυντικών βιομηχανιών της χώρας. Τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Αμυνας, ετοιμάζονται να προσλάβουν συμβούλους για την αναδιάρθρωση και αποκρατικοποίηση των ΕΑΣ και της ΕΛΒΟ, ενώ για την ΕΑΒ θα προσληφθεί μόνο σύμβουλος αναδιάρθρωσης, αφού η εταιρεία έχει μεγάλο ανεκτέλεστο έργο για την επόμενη τετραετία και δεν κρίνεται ότι πρέπει να δοθεί σε ιδιώτη. Σύμφωνα με το Μνημόνιο, το Δημόσιο θα πρέπει να εισπράττει για την ερχόμενη τριετία έσοδα αποκρατικοποιήσεων 1 δισ. ευρώ τον χρόνο"Τα ΝΕΑ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών