Μια πρόγευση των πρωθυπουργικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ έδωσαν χθες τα μέλη της Επιτροπής Μεγάλων Εργων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων για τη γρήγορη ολοκλήρωση των μεγάλων έργων- με απαλλοτριώσεις-εξπρές και επιτάχυνση των αρχαιολογικών ερευνών-, αντίστοιχων με εκείνες που είχαν γίνει πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004. Παρουσιάστηκε... επίσης στρατηγικό σχέδιο για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη, το δίκτυο αφαλάτωσης σε 18 μικρά νησιά του Αιγαίου, αλλά και η νομοθετική ρύθμιση για τα υδατοδρόμια, δηλαδή αεροδρόμια σε υδάτινη επιφάνεια για χρήση από υδροπλάνα.
Σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής, το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών και ειδικά των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος υποδομών της πόλης. Προτείνουν επέκταση της υπό κατασκευή γραμμής του μετρό στο ανατολικό άκρο της (προς Καλαμαριά) και κατασκευή αμαξοστασίου στην περιοχή της Μίκρας. Ακόμη, εισηγούνται μελέτες επεκτάσεων του μετρό ανατολικά (ως το αεροδρόμιο), δυτικά (προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία ως το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) και προς την περιοχή των Δήμων Αμπελοκήπων - Ευόσμου. Εξετάζεται εξάλλου η δημιουργία δεύτερου κλάδου της βασικής γραμμής προς τα ανατολικά (προς την Πυλαία).
Σχεδιάζεται επίσης η κατασκευή δύο τερματικών συγκοινωνιακών κέντρων στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό και στην περιοχή του Στρατοπέδου Καρατάσιου και δύο συνδετήριων γραμμών τραμ οι οποίες θα ακολουθούν στη Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη τη σημερινή υπό κατασκευή γραμμή του μετρό, αλλά και βορειότερα. Επιπλέον μελετούνται επεκτάσεις του οδικού δικτύου της πόλης, δημιουργία χώρων στάθμευσης στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, αλλά και προαστιακές σιδηροδρομικές συνδέσεις της πόλεις με τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας. Το σχεδιαζόμενο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Σίνδου, το οποίο εφάπτεται με την Εγνατία, θα έχει και σιδηροδρομική σύνδεση. Η μελέτη για το Συνεδριακό Κέντρο Καινοτομίας στη Μίκρα έχει προκηρυχθεί και παράλληλα προωθείται η ανάπλαση των υπαρχόντων υποδομών της ΔΕΘ. Μελετάται επίσης η επέκταση του λιμανιού της πόλης και πιθανόν η δημιουργία νέας μαρίνας
"Το ΒΗΜΑ"
Σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής, το σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών και ειδικά των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος υποδομών της πόλης. Προτείνουν επέκταση της υπό κατασκευή γραμμής του μετρό στο ανατολικό άκρο της (προς Καλαμαριά) και κατασκευή αμαξοστασίου στην περιοχή της Μίκρας. Ακόμη, εισηγούνται μελέτες επεκτάσεων του μετρό ανατολικά (ως το αεροδρόμιο), δυτικά (προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία ως το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) και προς την περιοχή των Δήμων Αμπελοκήπων - Ευόσμου. Εξετάζεται εξάλλου η δημιουργία δεύτερου κλάδου της βασικής γραμμής προς τα ανατολικά (προς την Πυλαία).
Σχεδιάζεται επίσης η κατασκευή δύο τερματικών συγκοινωνιακών κέντρων στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό και στην περιοχή του Στρατοπέδου Καρατάσιου και δύο συνδετήριων γραμμών τραμ οι οποίες θα ακολουθούν στη Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη τη σημερινή υπό κατασκευή γραμμή του μετρό, αλλά και βορειότερα. Επιπλέον μελετούνται επεκτάσεις του οδικού δικτύου της πόλης, δημιουργία χώρων στάθμευσης στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, αλλά και προαστιακές σιδηροδρομικές συνδέσεις της πόλεις με τις πρωτεύουσες των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας. Το σχεδιαζόμενο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Σίνδου, το οποίο εφάπτεται με την Εγνατία, θα έχει και σιδηροδρομική σύνδεση. Η μελέτη για το Συνεδριακό Κέντρο Καινοτομίας στη Μίκρα έχει προκηρυχθεί και παράλληλα προωθείται η ανάπλαση των υπαρχόντων υποδομών της ΔΕΘ. Μελετάται επίσης η επέκταση του λιμανιού της πόλης και πιθανόν η δημιουργία νέας μαρίνας
"Το ΒΗΜΑ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι διαχειριστές του ιστολογίου δε φέρουν ευθύνη για σχόλια των αναγνωστών